معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در نیمه نخست سال جاری 56 جانور وحشی پس از تیمار و نگهداری اولیه در زیستگاه اصلی خود رهاسازی شده اند.
کد خبر: ۱۰۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 04 October 2015
به گزارش تابناک قم، سید احمد شفیعی در سخنانی اظهار داشت: در شش ماهه اول سال جاری بیش از 105 جانور وحشی در این اداره کل دریافت شده اند که از این میان 92 قطعه پرنده، 7 عدد خزنده و 6 عدد پستاندار بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: از میان جانوران وحشی، 48 گونه از متخلفین کشف و ضبط شده و 67 گونه توسط شهروندان و دوستداران طبیعت به اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم تحویل داده شده که تمامی آنها پس از تنظیم صورتجلسه دریافت شده اند.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در نیمه نخست سال جاری 56 جانور وحشی پس از تیمار و نگهداری اولیه در زیستگاه اصلی خود رهاسازی شده و 26 عدد از آنها نیز به دلیل برخی آسیب ها و جراحات، جهت نگهداری طولانی مدت به حامیان طبیعت واگذار شده اند که پس از به دست آوردن سلامت به دامان طبیعت بازگردند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه طی این مدت تعداد 23 جانور وحشی که زخمی و نیمه جان به اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم تحویل داده شده اند، علی رغم تلاش دامپزشک و کارشناسان این اداره کل به دلیل صدمات و آسیب های جدی تلف شده اند.

شفیعی در پایان با اشاره به پایان فصل گرما و نزدیک شدن به ایام مهاجرت پرندگان وحشی تصریح کرد: از تمامی مردم فهیم و دوستداران طبیعت و محیط زیست در استان قم خواهشمندیم که با میهمانان بی آزار و مهاجر استان، بسیار مهربان باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی مراتب را با شماره تلفن 1540 در میان بگذارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار