مدیر جهاد کشاورزی ملایر گفت: پیش‌بینی برداشت انگور از باغات شهرستان ملایر در سال جاری 160 هزار تن است.
کد خبر: ۱۰۵۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷ 06 October 2015
مدیر جهاد کشاورزی ملایر گفت: پیش‌بینی برداشت انگور از باغات شهرستان ملایر در سال جاری 160 هزار تن است.

به گزارش فارس؛غلامحسین تقوی با بیان اینکه 10 هزار و 389 هکتار از باغات شهرستان ملایر زیر کشت انگور است اظهار کرد: از این میزان 9 هزار و 901 هکتار بارور بوده و 488 هکتار هنوز به مرحله باروری نرسیده است.

وی میزان برداشت انگور را از باغات این شهرستان در هر هکتار 22 و نیم تن دانست و افزود: میزان تولید انگور شهرستان ملایر سالانه 220 هزار تن است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر تصریح کرد: از این میزان 74 درصد به کشمش آفتابی، تیزابی، دانه‌دار و بی‌دانه و کالیفرنیایی تبدیل شده و به خارج از کشور صادر می‌شوند.

وی میزان صادرات کشمش ملایر را در سال 40 هزار تن دانست و افزود: کشمش نخستین محصول صادراتی شهرستان ملایر است.

تقوی به دیگر مشتقات انگور اشاره کرد و گفت: از میزان انگور تولیدی شهرستان 15 درصد به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود، هشت درصد به انواع شیره و باسلوق و دو درصد نیز به رب انگور و آب‌غوره تبدیل می‌شود.

وی میزان سایه خشک تولید شده در ملایر را نیز از انگور 6 درصد دانست و گفت: بیشترین مصرف سایه خشک بازار داخلی کشور است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر از کاهش 25 درصدی میزان برداشت انگور در باغات ملایر خبر داد و افزود: پیش‌بینی برداشت انگور در باغات ملایر امسال 160 درصد است که هنوز در برخی باغات برداشت ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: این کاهش برداشت به دلیل سرمازدگی دیررس بهاره در اردیبهشت‌ماه بوده که تعدادی از باغات شهرستان را دچار آسیب کرده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار