معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم از برگزاری 12 دوره تخصصی امداد و نجات ویژه برادران و خواهران امدادگر این استان در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵ 03 October 2015
به گزارش تابناک قم، محمدرضا بهرامی هدف از برگزاری این دوره ها را بالا بردن سطح کیفی ارائه خدمات امدادی و ارتقاء معلومات فردی امدادگران عنوان کرد.

وی ادامه داد: این دوره ها به منظور تقویت روحیه امدادگران و کمک به سانحه دیدگان در مواقع انجام عملیات امداد و نجات وهمچنین افزایش دانش عملیاتی و آشنایی با استانداردهای جهانی برگزار شده است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم گفت: این دوره ها شامل دوره تخصصی حمایت روانی، ارتفاع، جستجو و نجات در جاده، نجات در آوار، اقدامات پیش بیمارستانی و دوره تخصصی اسکان بوده است.
بهرامی با اشاره به اینکه تا کنون چند دوره آموزش در بخش های کهک، خلجستان و جعفریه به مدت یک هفته و به صورت شبانه روزی در سایت هلال احمر برگزار شده است، افزود: همچنین تاکنون114 دوره مقدماتی 35 ساعته درمرکز اداره آموزش و در سطح شهر برگزار شده است.

وی ادامه داد: با توجه به حوادث متعددی که در کشور ما رخ می دهد اداره آموزش استان با ارایه آموزشهای اصولی به همراه مربیان متخصص و مجرب 91 دوره به صورت آموزش های عمومی همگانی مبتنی بر نیاز محلی به صورت کوتاه مدت در سطح شهر اجرایی کرده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در شش ماهه نخست امسال بیش از دو هزار و 500 تن دوره مقدماتی آموزش را گذرانده اند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار