بسته ویژه خبری تابناک قم:
سایت تحلیلی خبری تابناک قم؛ سعی دارد تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی استان، که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد را به نقل از منابع مختلف، در یک بسته خبری برای مخاطبان آماده و منتشر نماید.
کد خبر: ۱۰۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 03 October 2015
بیشترین و کمترین آمار کشته شدگان منا متعلق به کدام استان هاست؟
براساس آمار تفکیکی از مجموع 465 نفر جانباختگان ایرانی فاجعه منا ، استان خراسان رضوی با 85 کشته و شهرستان نیشابور با 51 نفر، بیشترین تعداد قربانیان این فاجعه را داشته اند .

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، استان فارس با 50 ، گلستان 49 ، مازندران 39، تهران 36، لرستان 34، آذربایجان غربی و اصفهان هر کدام 26، گیلان 25، چهارمحال و بختیاری 17، خراسان شمالی 15 ، اردبیل 12 و البرز 10 نفر از زائران خود را از دست دادند. 

استان های خراسان جنوبی 9 نفر ، بوشهر (کنگان)6 نفر ، خوزستان (آبادان ) 4 نفر ، قم ، (قم ) سه نفر، یزد (یزد) سه نفر ، زنجان یک نفر ، کرمان (رفسنجان ) و آذربایجان شرقی (تبریز ) هر کدام یک نفر زایر خود را از دست دادند. 

تفکیک قربانیان شهرهای مختلف هر استان با استناد به آمار اعلام شده سازمان حج و زیارت صورت گرفته است . 

این آمار بدون در نظر گرفتن تعداد قربانیان ایرانیان خارج از کشور، بعثه مقام معظم رهبری و وزارت امور خارجه احصا شده است. 


آنچه در فاجعه منا بر سر علی دایی آمد

دایی سرمربی تیم فوتبال صبا جزو جانباختگان فاجعه منا بود.

به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان،علی دایی سرمربی تیم فوتبال صبای قم در غم از دست دادن دایی خود به سوگ نشست.

دایی علی دایی، جزو حاجیانی بود که در سرزمین منای عربستان و به علت بی‌کفایتی مسئولان آل سعود دچار حادثه شد و به این ترتیب علی دایی هم داغدار شد.


دلواپسان در قم به دفتر لاریجانی رسیدند

دلواپسان توافق هسته‌ای در شهر قم در حالی‌که تعدادشان بسیار اندک بود، در مقابل دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به نقل از ایلنا، تجمع ۴۰-۳۰ نفری مخالفان توافق هسته‌ای در شهر قم، در مقابل دفتر علی لاریجانی نماینده مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی در خیابان ساحلی انجام شد.

دفتر رئیس مجلس به دلیل برنامه‌های فشرده علی لاریجانی در این روز و در نقاط مختلف استان قم، از جمله افتتاح چندین پروژه عمرانی، گردشگری و...، تعطیل بود و به همین دلیل، دلواپسان پشت درب‌های بسته‌ دفتر جمع شده بودند.

در این تجمع حدود ۳۰ الی ۴۰ نفری، برخی از طلاب حوزه نیز دیده می‌شدند و این در حالی است که بسیاری از بزرگان حوزه علمیه قم، اعم از مراجع تقلید، علما و اساتید برجسته حوزه، همانند مقام معظم رهبری از توافق هسته‌ای حمایت کردند.

رضا سیار فرماندار قم نیز برای دقایقی در جمع این دلواپسان حاضر شد و دغدغه‌های آنان را شنید.


سریال ادامه دار، معاونت سیاسی استانداری قم!!

به نقل تسنیم، روزنامه آرمان در حاشیه مطلبی در تمجید از هاشمی رفسنجانی نوشت:جالب اینکه برخی با پوشیدن لباس دوست بدترین هجمه‌ها را به آیت‌ا... روا می‌کنند مانند آن زمانی که او خود را روستایی معرفی کرد و سایتی که مدعی حمایت از هاشمی است این واژگان را به نحوی منتشر کرد که بهانه دست تندروها بدهد. آیت‌ا... هاشمی اما در برابر این هجمه‌های مخالفان و دوست‌نمایان، سکوت می‌کند چون می‌داند افکار عمومی بهترین قاضی است.

و اما سایت انتخاب در مطلبی با تیتر «روزنامه ای که کاری جز «سرقت» و «جعل خبر» ندارد!» اینگونه پاسخ آرمان را داد و نوشت: روزنامه آرمان که مدتهاست مورد اعتراض بسیاری از همکاران رسانه‌ای خود است، به دلیل ضعف شدید محتوا همواره مجبور است به جعل خبر، مصاحبه یا سرقت خبری پناه ببرد. جعل مصاحبه با عباس عبدی و اخیراً جعل یک مصاحبه دیگر از فتاح، انتشار مصاحبه جعلی با هاشمی در مورد اعلام کاندیداتوری وی در خبرگان، انتشار مصاحبه فرزند آیت‌الله جنتی به نام خود و... مصاحبه «طلوع صبح» با هاشمی در مورد لقب «علامه» به سید حسن خمینی، کپی‌پیست گزارش‌های مختلف سایت «انتخاب» و... تنها بخشی از سابقه این روزنامه در یک ماه اخیر است!

انتخاب می‌افزاید: این روزنامه در آخرین اقدام خود- با وجود دریافت تعداد زیادی تذکر- باز هم مصاحبه آیت‌الله هاشمی با هفته‌نامه «طلوع صبح» را به نام خود جعل و منتشر کرد تا سیاهه جعلیات این روزنامه اجاره شده، تکمیل‌تر شود.

در ادامه این مطلب آمده است: البته عقل سلیم حکم می‌کند روزنامه‌هایی با 5 هزار تیراژ (که نصف آن نیز برگشتی است) اگر قائل و مقید به سرقت و جعل خبر هست، باید سراغ سایت‌ها و رسانه‌های کم مخاطب‌تر از خود برود.

انتخاب ادامه می‌دهد: توقیف نشریات در چند سال قبل، باعث شد طی یک اتفاق، «آرمان» به یکی از معدود رسانه‌های جریان اصلاحات تبدیل شود و این شانس و اقبال، سبب شد این رسانه کمی جدی گرفته شود، اما انتشار تصاویر چند صد باره از آیت‌الله هاشمی در صفحه نخست این روزنامه باعث شد این توهم ایجاد شود که این رسانه سخنگوی هاشمی و نزدیک به ایشان است، اما حقیقت ماجرا کاملاً عکس توهم موجود است. در واقع این روزنامه، شخصیت‌ها را برای افزایش جذابیت حداقلی خود و نردبانی برای پرش روزنامه و مدیرش قرار داده که مهمترین سابقه‌اش تا پیش از آرمان، قائم مقامی یک هفته‌نامه محلی در قم بوده است. اما مدیر آرمان توانست با این روش، پرش مناسبی از نشریات محلی به رسانه‌های کشوری بزند. این در حالیست که فرد مذکور از ابتدای دولت در تلاش بوده مسئولیتی در دولت بگیرد و اینک نیز سعی می‌کند معاون سیاسی استانداری قم را تصاحب کند، اما به دلیل فقدان سابقه سیاسی و اجرایی، موفق نشده است.


حرکت کاروان پیاده‌ روی از فیضیه تا بهارستان 

کاروان پیاده‌ی  از فیضیه تا بهارستان  عصر روز پنج‌شنبه با شعار  ننگ بر فرزندان ناخلف انقلاب، فاصله‌ی مدرسه‌ مبارکه‌ فیضیه تا مجلس را پیموده و صبح یک‌شنبه به تحصن طلاب در مقابل مجلس ملحق خواهد شد.

به نقل از قم نا، این پیاده‌روی هسته‌یی پانزدهمین کاروان روایت مقاومت طلاب حوزه‌ علمیه‌ی قم مقدسه در محور فردو است که به همت حلقه‌ پویه‌ مدرسه‌ شیعی وتر برگزار می‌شود و حاضران پس از زیارت مضجع کریمه‌ اهل بیت، حرکت خود را از حجره‌ امام خمینی(ره)، در مدرسه‌ فیضیه آغاز و اولین شب را در ارتفاعات موسا مشرف به ارتفاعات هسته‌یی فردو بیتوته خواهد کرد. 

بر اساس این گزارش، شعار این کاروان ناظر بر ملاقات وزیر امور خارجه و رئیس جمهوری امریکا است و مطالبه‌ این کاروان برگفته از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فقهای مجلس خبرگان است که فرمودند: اگر قرار است تحریم‌‌ها برداشته نشود پس معامله‌ ای هم در کار نخوااهد بود؛ و بر اساس نظر غالب فقهای شیعه سفهی بودن یک معامله باعث بطلان آن است، و تأیید آن در مجلس و اجرای آن در دولت خلاف شرع دانسته می‌شود. 


شهید گمنام دانشگاه قم احراز هویت شد

یکی از دو شهید گمنام مدفون در دانشگاه قم، پس از اعلام نتایج آزمایشات دی ان ای احراز هویت شد.

به نقل از ایسنا، شهید ستار یکه زارع، متولد سال 1345 اعزامی از بسیج هشتگرد کرج، در سال 62 هنگامی که 17 سال داشت، در عملیات خیبر به فیض عظیم شهادت رسید و نامش در زمره شهدای گمنام ثبت گردید.

این شهید والامقام، در تاریخ 28 آذر سال 91 طی مراسم باشکوهی در قسمت خواهران دانشگاه تفکیک جنسیتی قم خاکسپاری و به همراه شهید گمنامی دیگر، مزارشان محفل راز و نیاز عاشقانه اساتید، کارمندان و دانشجویان ارادتمند به فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه قم بود.

بر اساس این گزارش، پس از اعلام نتایج آزمایشات دی ان ای و احراز هویت شهید ستار یکه زارع، هیئتی متشکل از مسئولان و کارشناسان کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، صدا و سیمای استان و دانشگاه قم، صبح امروز شنبه 11 مهر ماه جهت اعلام احراز هویت و پایان 32 سال چشم انتظاری خانواده معظم شهید، عازم منزل شهید در کرج شدند.


تحصن حوزویان و دانشجویان در مسجد اعظم 

طلاب و اساتید حوزه علمیه قم در اعتراض به سند برجام و برای افزایش دقت مجلس شورای اسلامی در تصویب این سند، در حرم حضرت معصومه(س) دست به تحصن با عنوان مقابله با نفوذ دشمن از طریق برجام زدند.

متحصنین با سردادن شعارهایی از قبیل دولت تدبیر و امید بصیرت بصیرت، مرگ بر آمریکا، ایرانی می میرد ذلت نمی پذیرد، ای رهبر آزاده آماده ایم آماده، وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد، اعتراض خود را نسبت به تلاش دشمن برای نفوذ در ایران از طریق برجام اعلام کردند.

بر اساس این گزارش همچنین متحصنین نسبت به اقدام وزیر امور خارجه در دست دادن با اوباما، انتقاد کرده و اعلام کردند چرا وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با دستی که تا آرنج به خون ملت ایران و مسلمانان آغشته است، دست داده است.

همچنین تقاضا از مجلس شورای اسلامی با سردادن شعار مجلس انقلابی بصیرت بصیرت و مجلس انقلاب برجام را اصلاح کن، برای بررسی کامل برجام و مقابله با راههای نفوذ دشمن از دیگر برنامه های متحصنین بوده است.

قم نا در خاتمه گزارش آورده است: لازم به ذکر است این تحصن تا روز یکشنبه در مسجد اعظم حرم کریمه اهل بیت(س) ادامه خواهد یافت و در صورت هماهنگی روز یکشنبه که گزارش کمیسیون ویژه بررسی برجام در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت خواهد شد، متحصنین در مقابل مجلس شورای اسلامی به تحصن خود ادامه خواهند داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار