سوال ما اینجاست که آیا ایشان فقیه است که اینگونه سخن می‌گوید؟ اگر این فرد سخنان خود را تکرار کند، تریبون‌هایی در اختیار داریم که جوابگو باشیم به عبارتی در صورت تکرار در مسجد اعظم و پیش از درس خارج در این زمینه صحبت می‌کنم.
کد خبر: ۱۰۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۸ 02 October 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی با انتقاد صریح از اظهارات اخیر مولاوردی معاون امور زنان رییس جمهور مبنی بر تصویب قانون سفر زن بدون اذن شوهر واکنش نشان داد و ابراز داشت: اخیرا در روزنامه ها می نویسند که این افراد در صدد هستند که این قانون را بگذرانند که زنان بتوانند بدون اذن شوهر مسافرت کنند.

وی ادامه داد: سوال ما اینجاست که آیا ایشان فقیه است که اینگونه سخن می‌گوید؟ این کشور اسلامی است و همه فقها اعم از شیعه و سنی معتقد هستند که زن بدون اذن شوهر نمی تواند مسافرت کند؛ حتی اهل سنت نسبت به این مسأله سخت گیر هستند و می گویند که محرمی باید همراه زن باشد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: این چه موضوعی است که معاون رئیس جمهور مطرح می کند؟ انتخاب چنین فردی صحیح نبوده و باید فردی را انتخاب کرد که فکر اسلامی داشته باشد.

وی با بیان اینکه این حرف ها در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست افزود: گاهی می گویند که لباس زن باید تا کمر او باشد؛ بی دین ها به این مسأله راضی نمی شوند و این گونه مسائل مقدمه ای برای موضوعات دیگر است.

آیت الله سبحانی با هشدار به معاون امور زنان رییس جمهور گفت: این پیام را به گوش این خانم برسانید که اگر چنین چیزی را تکرار کرد ما هم مطالب مدنظرمان را متذکر خواهیم شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: آنچنان نیست که بنده این مسأله را رها کنم نه تنها من بلکه دیگر آقایان نیز در این باره سخن می گویند.

وی افزود: تریبون‌هایی در اختیار داریم که جوابگو باشیم و در صورت تکرار در مسجد اعظم و پیش از درس خارج در این زمینه صحبت خواهیم کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
somaye
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
ای کاش ایشان در قبال تمام مشکلات اینگونه به جوش می آمدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار