رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران
در شرایط کنونی یارانه غیرمستقیم به صورت کالابرگ بهتر از یارانه نقدی است.
کد خبر: ۱۰۴۶۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱ 23 May 2022

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اصلاح نظام یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: همانطور که رئیس جمهور اعلام کرد در یکی دو ماه آینده یارانه پرداختی به مردم برای دهک‌های درآمدی افزایش می‌یابد تا سازوکار و زیرساخت‌های بعدی در قالب کالابرگ فراهم شود.
مجتبی کاروان افزود: اینکه دولت جسارت به خرج داد و ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرد؛ اقدام بسیار درست و پسندیده‌ای است که قطعا در راستای بهینه‌سازی و اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها نتیجه‌بخش خواهد بود.

وی با اشاره به الزام مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در دولت گفت: اینکه آیا دولت زیرساخت‌ها را به نوعی فراهم کرده که قشر ضعیف و دهک‌های پایین جامعه دچار مشکل نشوند یا خیر موضوع بسیار مهمی است که باید منتظر ماند تا چه سازوکاری برای بعد از این دوماه در نظر گرفته می‌شود.
کاروان با بیان اینکه بهتر است یارانه به صورت کالایی باشد و نه نقدی که به رشد تورم دامن نزند، افزود: پرداخت یارانه نقدی منجر به رشد نقدینگی و در نهایت تورم خواهد شد.
وی گفت: بنابراین بهتر است که اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها به صورت کالابرگ محقق  و در جلساتی که با مسئولان امر داشتیم قرار است این مهم در قالب کارت‌های بانکی در دو ماه آینده عملیاتی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :