استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: سیستم مدیریت شهری نوین، خلاق و پویا با ایجاد درآمد‌های پایدار می‌تواند ضمن بهبود کمی و کیفی خدمات به شهروندان از مزایای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های درآمد زا در مدیریت و اداره شهر نیز استفاده نماید.
کد خبر: ۱۰۳۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹ 15 March 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه؛ بهمن امیری مقدم بامداد امروز در نشست با شهردار، معاونین و شهرداران مناطق کلانشهر کرمانشاه که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی و فرماندار کرمانشاه برگزار شد؛ ضمن بررسی اقدامات انجام شده برای فضاسازی، زیباسازی و طراحی المان‌های نوروزی و آماده سازی شهر برای استقبال از نوروز ۱۴۰۱ گفت: انتظار داریم شهرداری‌ها با بهره مندی از ایده‌های خلاقانه و نوآورانه و متناسب با فرهنگ، پیشینه و تاریخ این استان نسبت به زیباسازی شهر اقدام کنند.

وی افزود: ایجاد زمینه برای مشارکت مردم با رویکرد محله محور در زیباسازی و بهبود خدمات شهری بسیار ضروری است و این مهم با کار میدانی، جهادی و تلاش شبانه روزی و مهمتر از همه حضور در کنار مردم محقق می‌شود.

مقام ارشد استان اجرای طرح‌های درآمدزا در شهرداری را با بهره گیری از ظرفیت‌های گردشگری یکی از راهکاری مناسب دانست و گفت: این نهاد عمومی برای پاسخگویی به انتظارات مردم به دلیل تغییرات صورت گرفته و بهبود و اعمال مدیریت مطلوب شهری باید ضمن توانمندسازی درون سازمان از پتانسیل‌های مردمی و بخش خصوصی نیز استفاده نماید و اصلاح ساختار درآمدی به ویژه عدم وابستگی به درآمد کمیسیون ماده ۱۰۰ را در دستور کار قرار دهد.
امیری مقدم در این نشست که تا ساعت ۲ بامداد امروز به طول انجامید؛ خطاب به شهرداران مناطق و مجموعه مدیریت شهری کرمانشاه گفت: ارائه مدل‌های درآمدزایی متناسب با ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی، گردشگری و با بازآفرینی بنا‌ها می‌تواند شهرداری را در حرکت به سمت درآمد پایدار کمک کند.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان ساخت: باید خلاقیت در ایجاد درآمد‌های پایدار مورد توجه نهاد‌های مدیریت شهری از جمله شهرداری‌ها باشد تا سیستم مدیریتی در شهر پویاتر باشد و از وابستگی آن به درآمد‌های ناپایدار کاسته شود، زیرا تأمین نیاز‌های شهروندان نیازمندان منابع مالی مطلوب است.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها نباید درگیر و دغدغه‌مند درآمد باشند و برای تحقق این مهم بهره مندی از سیستم بهبود فرآیند‌ها بسیار مهم است که نیاز از الگو‌های مثبت در شهر‌های موفق نیز استفاده کرد.
استاندار کرمانشاه؛ آشفتگی و بهم ریختگی آزار دهنده در منظر و نمای شهر‌های استان را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: مردم برای آرامش و نشاط نیازمند شهری زیبا هستند و شهرداری‌ها باید انضباط و نظم شهری و بهبود المان‌ها و نماد‌ها و رعایت حقوق شهروندان توسط همه دستگاه‌های دولتی، خصوصی، کسبه، جامعه پزشکی و بر نهاد‌های که اقدام به نصب نماد‌هایی باآلودگی بصری می‌شود؛ برخورد کند.
وی بی نظمی تابلو‌های تبلیغاتی سطح شهر را که عموما سبب آلودگی بصری می‌شود را متذکر شد و اظهار کرد: شهرداری باید از ابزار‌های نوین دیجیتالی برای تابلو‌های تبلیغاتی استفاده نماید و در واگذاری به شرکت‌ها رعایت فضا‌های محیطی و شاخص‌های جمعیتی را داشته باشد تا نظم شهری حفظ شود.

 استاندار با اشاره به میزان بالای تصادفات درون شهری کرمانشاه تأکید کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه در سطح شهر با نصب تابلوها، بهبود وضعیت ترافیکی و زیرساخت‌ها و آموزش و فرهنگ سازی باید در حوزه شهرداری به عنوان متولی جدید ترافیک شهری در اولویت قرار گیرد.
 استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مردم از وضعیت معابر، خیابان‌ها و کوچه‌ها گله‌مند هستند و باید تلاش شود که شهری در شأن مردم کرمانشاه با رعایت حقوق شهروندان داشته باشیم و حتماً بعد از تعطیلات ساماندهی دست فروشان در بازار‌های محله در دستور کار قرار گیرد.
در این جلسه؛ معاونین و شهردار مناطق نیز گزارشی از وضعیت خدمات شهری و طرح‌های استقبال از بهار را برای شهروندان و مسافران نوروزی ارائه کردند
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار