فصل دوم جشنواره شعر آشیانه با موضوع شعر کودک و نوجوان و حضور محمود پوروهاب و سید سعید هاشمی در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵ 29 September 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قم، فصل دوم جشنواره شعر استانی آشیانه با موضوع شعر کودک و نوجوان با حضور داوران جشنواره محمود پوروهاب و سید سعید هاشمی در سالن سوره حوزه هنری استان قم برگزار شد.

در این نشست ادبی که به همت سازمان بسیج هنرمندان قم، حوزه هنری استان قم و اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد، شاعران شرکت‌کننده در جشنواره به شعرخوانی پرداختند و هر یک از آثار قرائت شده به صورت مستقل توسط اساتید مور نقد و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه، محمود پوروهاب نکاتی را در خصوص شعر کودک و نوجوان برشمرد و افزود: اشعاری که به این جشنواره ارسال شده از نظر امتیاز بسیار نزدیک به هم بود و این موجب شد تا کار داوری مشکل شود.

وی همچنین عدم وجود تنوع قالب در این حوزه و کمتر پرداختن شاعران قمی به شعر نوجوان را قابل توجه و تامل دانست.

سردبیر مجله سلام بچه‌ها در ادامه گفت: در استان قم به دلیل وجود نشریات متعدد کودک و نوجوان و عوامل دیگر شعر کودک و نوجوان از نظر کمی و کیفی دارای سطح قابل قبولی است، در حالی که در شهرهای دیگر چنین ظرفیتی وجود ندارد.

در ادامه این نشست ادبی سید سعید هاشمی دیگر داور این جشنواره نیز ضمن تایید نکات ذکر شده توسط پور وهاب افزود: در شعرهایی که به جشنواره ارسال شده بود گاهی با آثاری مواجه بودیم که از سطح شاعرانگی و تخیل کمتری برخور بودند.

وی افزود: شاعران می‌توانند با مطالعه اشعار موفق در این حوزه و تغییر نوع نگاه خود به جهان کودکان و نوجوانان آثار قوی‌تری خلق کنند.

جشنواره آشیانه در قالب چهار فصل با موضوعات عاشقانه،کودک و نوجوان، آیینی و انقلاب از مردادماه 1394 آغاز به کار کرده و تا اواخر دی ماه ادامه خواهد ‌داشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار