با حضور آیت الله سبحانی و لاریجانی:
مدیر اجرایی مرکز بررسی‌های اسلامی گفت: همزمان با عید سعید غدیر خم، کتابخانه عمومی این مرکز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت الله سبحانی در منطقه پردیسان قم افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸ 30 September 2015
به گزارش تابناک قم، سید محمود خسروشاهی اظهار داشت: آیین افتتاح کتابخانه مرکز بررسی‌های اسلامی ساعت ۱۶ روز جمعه ۱۰ مهرماه با سخنرانی آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید و علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: این کتابخانه دارای ویژگی‌ها و مشخصات و امکاناتی است که می‌توان گفت جوابگوی نیازهای خیل انبوه اهل علم خواهد بود و می‌تواند نمونه‌هایی از یک مرکز فرهنگی با استانداردهای بین المللی به شمار برود که از جنبه‌های گوناگون نسبت به کامل بودن آن اندیشیده شده و اهتمام لازم به کار گرفته شده است.

مدیر اجرایی مرکز بررسی‌های اسلامی افزود: کتابخانه عمومی مرکز بررسی‌های اسلامی در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع با ۴ هزار متر زیربنا در ۴ طبقه طراحی شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کتابخانه در قالب یک محوطه وسیع علمی قرار گرفته و از چند سو در نزدیکی مراکز مختلف علمی دیگر مانند دانشگاه مفید و دانشگاه قم قرار داد، برای طراحی و ساخت آن گزینه‌های پنجگانه‌ای در نظر گرفته شده است.

خسروشاهی افزود: ساختمان کتابخانه مرکز بررسی‌های اسلامی، پس از مطالعه دقیق با توجه به اقلیم آن و عملکرد فعلی و آینده این کتابخانه و با در نظر گرفتن الگوهای بومی منطقه، طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: زیرزمین کتابخانه با مساحتی بالغ بر ۱۲۷۸ متر شامل بخش‌های مخزن کتاب با ظرفیت ۱۰۰هزار جلد کتاب در حدود ۵۰۰ مترمربع، سالن اجتماعات یا محل برگزاری همایش‌ها با ظرفیت ۱۵۰ نفر در ۲۰۰ مترمربع و اتاق صحافی همراه با سرویس‌های ضروری بهداشتی، آبدارخانه و تأسیسات است.

مدیر اجرایی مرکز بررسی‌های اسلامی در بخش دیگر سخنان خود در رابطه با مرکز بررسی‌های اسلامی گفت: مرکز بررسی‌های اسلامی» با هدف نشر و اشاعه فرهنگ و تفکر اصیل اسلامی در مقیاسی وسیع و جهانی در دهه ۵۰ شمسی - ۱۳۵۲ - توسط حجت الاسلام والمسلمین سید هادی خسروشاهی، در حوزه علمیه قم تأسیس شد و بلافاصله به عنوان یکی از واحدهای فرهنگی علمی وابسته به حوزه علمیه شکوفای قم، فعالیتهای خود را در عرصه‌های مختلف و در سطح جهانی آغاز کرد و در نخستین گام‌ها، موفق به ارائه برنامه‌هایی نو در ساحت اندیشه اسلامی و عرضه و نشر کتاب‌ها و رسائل فکری شد که ویژگی اصلی آن توجه به مقتضیات زمان و مکان و شناخت نیازهای جدید و عصری بود.

وی محل برگزاری مراسم مذکور و کتابخانه مرکز بررسی‌های اسلامی را قم، پردیسان، بلوار دانشگاه، بلوار سلمان فارسی، بلوار آزادی، بلوار شهید احمد کوچکی، خیابان شهید رودکی، فرعی اول اعلام کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار