استاندار خراسان شمالی:
استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه استان به دنبال استفاده از آب های مرزی است، گفت: با این کار علاوه بر رفع مشکلات کم آبی، از ادعاهای کشور همسایه در سال های آتی جلوگیری می کنیم.
کد خبر: ۱۰۲۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲ 20 February 2022

 

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد صبح یک شنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی استانداران منطقه پنج کشور با وزیر کشور بر توجه ویژه هیأت دولت به حل مشکلات خراسان شمالی در بخش‌های آب، اقتصاد، مسکن و راه تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های کم در چند سال اخیر، خراسان شمالی دچار کم آبی شده است.

 

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: این امر موجب بروز چالش در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و دامپروری استان شده است.

 

وی با بیان اینکه انتقال آب از دریای عمان به خراسان شمالی برنامه ریزی بلند مدت استان برای حل مسئله کم آبی است، افزود: در حال حاضر باید با بهره مندی از اختیارات استانی و با کمک دولت به دنبال انتقال آب‌های مرزی باشیم تا علاوه بر حل مشکل استان از ادعای کشور همسایه در برداشت از آب‌های مرزی در سنوات آینده جلوگیری کنیم.

 

حسین نژاد گفت: ایجاد گذرگاه و بازارچه مرزی در خراسان شمالی با هدف حل مشکلات اقتصادی از تأکیدات رئیس جمهور است که به کمک دولت باید بسترهای لازم ایجاد و همچنین بخش صادرات برای عرضه محصولات تولیدی استان در بخش‌های صنایع دستی، کشاورزی و صنعت تقویت شود.

 

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: میزان پروژه‌های راهسازی استان ۱۲ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است و دولت باید توجه ویژه ای به اجرای پروژه‌های این حوزه در استان داشته باشد.

 

وی توسعه منابع انسانی را از دیگر مطالبات استان از هیأت دولت عنوان کرد و گفت: با توجه به چارت تشکیلاتی در سازمان‌ها و ادارات، از زمان تأسیس استان تا کنون مجوز به کارگیری نیروی انسانی بر اساس این چارت‌ها صادر نشده است.

 

اجرای طرح مسکن ملی و پیش بینی اعتبارات برای آماده سازی زیرساخت‌ها، پرداخت معوقات کارگری، تعادل بخشی در پرداخت حق مرزی در تمامی شهرستان‌ها و اجرای مصوبات تفاهم نامه محور شرق و غرب کشور از دیگر تأکیدات و مطالبات دکتر حسین نژاد در این جلسه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار