معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با ابلاغ وزارت بهداشت مدت جداسازی و استراحت پزشکی بیماران مبتلا به کووید ۱۹، کاهش یافت.
کد خبر: ۱۰۲۷۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹ 07 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده افزود: با توجه به مصوبه کمیته علمی و مصوبات بیست و هشتمین نشست دبیرخانه سند ملی کرونا، مدت زمان جداسازی و استراحت پزشکی بیماران کرونایی کاهش یافته است.
وی یادآورشد: مدت زمان جداسازی و استراحت پزشکی بیماران مبتلا به کووید ۱۹، متناسب با علائم و وضعیت بیمار برای افراد بی علامت و یا دارای علائم خفیف بدون نیاز به بستری به مدت ۵ روز می باشد.
وی تاکید کرد : البته این به این معنا نیست بیمار پس از آن باید رها شده و آزادانه در جامعه تردد کند، بلکه پس از خروج از ایزولاسیون نیز باید به مدت ۵ روز دیگر مراعات کرده و حتی الامکان از منزل خارج نشده و از ماسک استفاده کنند.
دکتر صادقی ادامه داد: شرایط آب و هوایی فصل زمستان و همزمانی آن با شیوع سویه امیکرون باعث شده است که مردم در صورت ابتلا به امیکرون، تصور کنند که فقط به یک آلرژی ساده مبتلا شده ‌اند که این موضوع تشخیص را برای پزشکان دشوار می‌کند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: علائم سویه Omicron اغلب شامل تب، خستگی، خارش گلو، آب ریزش بینی و علائم عمومی است که اغلب در سرماخوردگی دیده می‌شود، البته پزشکان در حال بررسی علائم تنفسی فوقانی نیز هستند.
وی همچنین به کسانیکه تست کرونای آنها مثبت می شود توصیه کرد، ۵ روز در خانه بمانند و خود را قرنطینه کنند، اگر علائمی ندارند یا بعد از ۵ روز علائمشان برطرف شد، می‌توانید قرنطینه را ترک کنند، پس از ترک قرنطینه، حداقل تا ۵ روز دیگر به پوشیدن ماسک ادامه دهند و در نهایت اگر تب دارند، همچنان در خانه بمانید تا تب شان برطرف شود.
دکتر صادقی گفت: با توجه به خفیف بودن علائم سویه امیکرون، پزشکان توصیه می‌کنند که اگر احساس بیماری داشتید، فرض کنید که کووید است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود بنابراین خود را طبق دستورالعمل‌های گفته شده قرنطینه کنید، در صورت لزوم آزمایش دهید و مطابق با توصیه‌های پزشک عمل کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار