فرمانده انتظامی استان قم عنوان کرد:
طی یکسال گذشته بیش از ۶ تن انواع مواد مخدر در قم کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل کشفیات ۳۳ درصد افزایش داشته است و در این راستا ۳۰ باند مربوط به مواد مخدر متلاشی شده است.
کد خبر: ۱۰۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 28 September 2015
به گزارش تابناک قم، سردار کاظم مجتبايي در نشست خبری که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، با تشکر از تلاش هاي گسترده صاحبان فکر و انديشه و خبر که در عرصه هاي مختلف در کنار پليس هستند، گفت: هفته نیروی انتظامی با شعار اقتدار پلیس، همدلی و هم‌زبانی، امنیت و آرامش از 11 تا 17 مهرماه به مدت یک هفته در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه های این هفته در محورهایی همچون اقتدار، همدلی، همزبانی، کارآمدی، قانون گرایی، انضباط اجتماعی، هوشمندی، پاسخگویی، روزآمدی، مشارکت مردمی، تلاش جهادی، کرامت انسانی و اعتماد عمومی اجرا می شود.

اجرای بیش از 90 برنامه در هفته ناجا در قم

فرمانده انتظامي استان قم به اجراي بيش از 90برنامه مختلف فرهنگي، اجتماعي، عملياتي، ترافيکي و آموزشي در هفته ناجا سال جاري اشاره کرد و گفت: حدود 70درصد شامل برنامه هاي علمي، فرهنگي و اجتماعي است.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از این برنامه ها به کارکنان فرماندهی انتظامی استان قم و خانواده های آنها اختصاص دارد که بتوان نشاط بیشتری برای پرسنل و خانواده های آنها فراهم کرد و با آمادگی بیشتری در خدمت مردم و نظام باشند.

افزایش ۳۳ درصدی کشف مواد مخدر/ اجرای بیش از 90 برنامه در هفته ناجا/ ۵۱۴ هزار تماس با ۱۱۰ در قم

مجتبايي تصریح کرد: برگزاري صبحگاه مشترک با حضور مسئولان استاني، تجديد بيعت با آرمان هاي امام راحل (ره)، همایش همیاران پلس و تجلیل از نمونه های ترافیکی، افتتاح استوديو خبر و مانيتورينگ مسجد مقدس جمکران با حضور فرمانده ناجا، جشن مهر، ديدار با علما، جشن بزرگ براي خانواده کارکنان و تجليل از آن ها، برگزاري مسابقات ورزشي بين نيروهاي مسلح، همايش راهپيمايي عمومي در روز پاياني هفته ناجا، گردهمايي بزرگ فرماندهان پليس قم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و رونمايي از شناسنامه شهدا از مهمترين برنامه هاي پليس در طول اين هفته است.

کاهش 32 تا 100 درصدی سرقت ها و جرایم مهم

وی در ادامه به عملکرد يک ساله مجموعه هاي مختلف فرماندهي انتظامي استان قم اشاره کرد و گفت: طي سال گذشته در مجموع سرقت ها يک درصد و در سرقت مسلحانه، سرقت به عنف و قتل بين 32تا 100درصد کاهش داشتيم.

فرمانده انتظامي استان قم تاکيد کرد: تمرکز پليس برنامه ريزي براي کاهش جرائم بخصوص خشن و مهم است تا آرامش جامعه خدشه دار نشود.

وي با اشاره به افزايش 8درصدي تلفات رانندگي و 5درصدي تصادفات در 6ماهه گذشته، ادامه داد: تلاش بيشتري در اين زمينه صورت گرفته است، البته مشکلات زيرساختي سهم عمده اي در حوادث داشته است.

وي در ادامه با بيان اينکه در سال گذشته، 172نفر بدليل تخلف و انجام جرم در فضاي سايبري دستگير شده اند، خاطرنشان کرد: وظيفه پليس فتا، کنترل فضاي اينترنت يا سايبر است، جرائم اقتصادي و موضوعات ضد اخلاقي باعث انحراف جوانان مي شود که پليس فتا در اين راستا، مجرمان را شناسايي و دستگير مي کند.

افزایش ۳۳ درصدی کشف مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان قم عنوان کرد: طی یکسال گذشته بیش از ۶ تن انواع مواد مخدر در قم کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل کشفیات ۳۳ درصد افزایش داشته است و در این راستا ۳۰ باند مربوط به مواد مخدر متلاشی شده است.

وی ادامه داد: طی یکسال گذشته ۹ هزار و ۵۴۰ معتاد و خرده فروش دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش یافته است.

مجتبایی اضافه کرد: بیش از 90 درصد از کشفیات مواد مخدر در استان قم مربوط به باندهای حرفه ای قاچاق مواد مخدر است که بصورت ترانزیت قصد انتقال مواد از شرق کشور از طریق استان قم به سایر نقاط کشور را داشتند که در محورهای مواصلاتی استان شناسایی و متلاشی شد.

وی بیان کرد: طی یکسال گذشته ۳۲۸ نفر در ارتباط با قاچاق کالا دستگیر شدند که رقم ریالی کالاهای قاچاق کشف شده ۲۵ میلیارد تومان بوده است.

۵۱۴ هزار تماس با ۱۱۰ در قم

وی به تماس هاي مردمي با فوريت هاي پليسي 110 در سال گذشته اشاره و عنوان داشت: 514هزار تماس انجام شده که از اين تعداد، 327هزار تماس عملياتي شده است.

فرمانده انتظامي استان تصريح کرد: پليس قم در سال هاي گذشته در کسب اعتماد و رضايتمندي اجتماعي بر اساس سرعت، دقت و کارکردهاي به هنگام پليس که سنجش آن توسط عمليات ناجا صورت مي گيرد، همواره مقام هاي اول تا سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: پليس قم يکي از 3رتبه برتر در زمينه فعاليت هاي قرآني را داشته و موفق به دريافت لوح تقدير از رئيس جمهوري شده است و در موضوعات فرهنگي، اجتماعي و قرآني نيز در صدر استان ها قرار دارد.

در ابتدای این نشست معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم در سخنانی گفت: امروز یکی از میدان‌های مهم جنگ نرم، جنگ رسانه‌ها است، بنابراین سیاست‌گذاری رسانه‌ها باید در مسیر حمایت از منافع ملی باشد و اصحاب رسانه باید با هوشیاری کامل، ضمن انجام رسالت خطیری که بر عهده‌ دارند، دروازه‌بانی اخبار را مدنظر قرار دهند.

سرهنگ احمد صادقي افزود: ایجاد تشویش و نگرانی در جامعه موجب پایین آمدن احساس امنیت در جامعه می‌شود. انتشار اخبار با محتوای پیشگیری، آموزش، اطلاع‌رسانی اثرگذار است و می‌توان از ظرفیت رسانه‌ها در مسیر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش امنیت اجتماعی بهره گرفت.

وی تصریح کرد: بدون تردید در کنار تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان خدوم نیروی انتظامی، مردم بخشی از امنیت و آسایش خود را مرهون مجاهدت و تلاش خستگی‌ناپذیر خبرنگاران فهیم و متعهد رسانه‌ها در انعکاس هوشمندانه، واقع‌بینانه و واقع‌گرایانه حوادث و رخدادها می‌دانند.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم ضمن قدرداني از رسانه ها به دليل پوشش مناسب خبري برنامه هاي هفته ناجا در سال گذشته، بر اهتمام جدي تر آن ها در طول هفته ناجا تاکيد کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار