رئیس شورای شهر قم از جان باختن ۵ تن از حجاج قمی در فاجعه منا خبرداد. همچنین براساس گزارشی از سازمان حج و زیارت استان قم، سه زائر استان قم در حادثه اسفناک منا همچنان مفقود هستند.
کد خبر: ۱۰۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳ 28 September 2015
به گزارش تابناک قم، بنابر آمار ارئه شده از سوی سازمان حج و زیارت، تعداد جان‌ باختگان حادثه رمی جمرات منا تا ساعت 23 شب گذشته (یکشنبه 5 مهر) 169 نفر است که به گفته رئیس شورای شهر قم، ۵ نفر از حجاج قمی در فاجعه منا جزو جان باختگان می باشند.

همچنین تعداد مفقودان این حادثه 298 نفر اعلام شده است، که براساس گزارشی از سازمان حج و زیارت استان قم، سه زائر استان قم در حادثه اسفناک منا همچنان مفقود هستند.

آقایان محمدرضا موید زاده، مسلم عارف و حسن فهیمی از مفقودین در حج امسال می باشند که تاکنون با وجود پیگیری های فراوان اطلاعی از وضعیت این حجاج ارائه نشده است.

گفتنی است این سه زائر قمی مفقود شده، از کاروان های 35010 و 35195 به سرزمین وحی اعزام شده اند.

به نقل از ایسنا، سازمان حج و زیارت استان قم اعلام کرد تاکنون براساس گزارش های اعلام شده هیچ فرد متوفی در میان حجاج حادثه اسفناک منا از استان قم گزارش نشده است.

۵ تن از جانباختگان فاجعه منا قمی هستند

این در حالی است که رئیس شورای اسلامی شهر قم، عصر روز گذشته در جلسه علنی این شورا از جان باختن ۵ تن از زائران قمی در حادثه منا خبر داد.

ولی الله بیاتی با اشاره به اینکه این حادثه سبب مصیبتی بزرگ برای کشور شده است، گفت: این شهدا باید به قم منتقل شوند و براساس دستور مقام معظم رهبری در قطعه شهدا به خاک سپرده شوند.

وی با بیان اینکه، حادثه منا به خوبی نشان داد آل سعود برای اداره کعبه لیاقت ندارد افزود: رژیم سعودی مسئول فاجعه منا است و باید در این زمینه پاسخگو باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: عربستان همزمان با این فاجعه در حال حمله به یمن بوده که امیدواریم خون مردم یمن دامان آل سعود را بگیرد و این رژیم ساقط شود گفت.

شماره تلفن همراه مدیران و معاونان کاروان های حج قم در عربستان

لیست شماره تلفن همراه مدیران و معاونان کاروان های حج 94 استان قم در عربستان جهت اطلاع شهروندان به شرح زیر است:

لازم به یادآوری است برای تماس با این شماره ابتدا کد عربستان (00966) را شماره گیری نمائید.

۵ تن از جانباختگان فاجعه منا قمی هستند/ سه زائر قمی همچنان مفقودند
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
مرگ بر آل سعود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
مرگ بر ال سعود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار