انتقاد آرام و پاسخ استاندار بر سر یک عدد
مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد از میزان افزایش 71 درصدی سهم استان از درآمدهای مالیاتی در بودجه سال ۱۴۰۱ انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۰۱۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲ 21 December 2021

مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد از میزان افزایش 71 درصدی سهم استان از درآمدهای مالیاتی انتقاد کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، غضنفر آرام در نشست شورای برنامه ریزی استان گفت : سهم درآمد های مالیاتی استان در بودجه ۱۴۰۱ با افزایش ۷۱ درصدی از ۷۳۰ میلیارد تومان به ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است که رقم بسیار بالایی است.
آرام گفت  : استانی که نه کارخانه دارد و نه درآمدها بالا است و از محرومیت بالایی برخوردار است چگونه باید این میزان مالیات را دریافت کند؟
وی ادامه داد : به جز مالیات شرکت نفت که البته این مالیات را هم دریافت می کنیم ، قرار است این همه افزایش را از کجا جمع آوری کنیم ؟
آرام افزود : اگر این عدد را در بودجه پایین نیاوریم ، فشار بسیار سنگینی بر مردم وارد می شود لذا باید از نمایندگان بخواهیم که این رقم را با رایزنی ها ، پایین بیاورند .
پس از سخنان انتقادی آرام استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : سیاست دولت بر افزایش مالیات است و راهی جز آن نداریم .
سید علی احمدزاده افزود : نباید از همین ابتدا بگویید که این عدد محقق نمی شود . باید تلاش کنیم مالیات سهم استان محقق شود اگر پس از تلاش هایمان محقق نشد آنوقت اعلام می کنیم که محقق نشد.
احمدزاده ادامه داد : مگر قرار است با افزایش مالیات ، سهم استان محقق شود ، چرا جلوی فرارهای مالیاتی گرفته نمی شود که می توان بخش زیادی از این عدد را محقق کنیم .
وی گفت : ره دیگر برای افزایش سهم مالیاتی استان ، راه اندازی واحدهای تولیدی غیر فعال است که هم می تواند اشتغالزایی ایجاد کند و هم سهم مالیات اخذ شده افزایش یابد .
احمدزاده گفت : متاسفانه هزینه های خود دولت بسیار زیاد است و تلاش شده است در بودجه جدید سهم هزینه های دولت کاهش یابد و بودجه عمرانی افزایش یابد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار