تابناک: رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‌های زنجیره‌ای با استفاده از واژه‌های اسلام رحمانی و انقلاب 57 به جای انقلاب اسلامی علاوه برکم‌رنگ کردن نقش جمهوریت و اسلامیت نظام به دنبال کم‌رنگ کردن شعارهای ارزشی انقلاب مانند مرگ بر آمریکا نیز هستند.
کد خبر: ۱۰۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰ 27 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، هفته گذشته 12 نماینده مجلس در تذکری به وزرای اطلاعات و فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار مقابله جدی با جریان چند صد نفری نفوذی سرویس‌های جاسوسی غربی در روزنامه و رسانه‌های زنجیره‌ای شدند.

بر این اساس کریمی قدوسی، نوباوه، سالک، ذو الانوار، بیرانوند، حاجی دلیگانی، پژمان‌فر، آشتیانی، نبویان، کوچک‌زاده، حسینی و آقاتهرانی نمایندگان مشهد، تهران، اصفهان، شیراز، بروجرد، شاهین شهر، مشهد، قم، تهران، قزوین و تهران از جمله این نمایندگان بودند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به‌عنوان یکی از امضاکنندگان این تذکر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان با اعتقاد به اینکه جریان چند صد نفری نفوذی سرویس‌های جاسوسی غربی در روزنامه‌ها و رسانه‌های زنجیره‌ای ایران نفوذ کرده است، اظهار کرد: اوباما از ابتدا به دنبال ایجاد تغییر در ساختار حکومت جمهوری اسلامی ایران بوده و با کمک کشورهای مستکبر غربی برای تجدید بروز ناآرامی‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تلاش می‌کند.

می‌خواهند در پساتحریم عنان حکومت را به دست آمریکا و انگلیس بسپارند

حجت‌الاسلام احمد سالک بدون ارایه هیچ توضیحی در خصوص حضور سرویس‌های جاسوسی در میان رسانه‌های زنجیره‌ای افزود: آن‌ها می‌خواهند با استفاده از فرصت پیش‌آمده در زمان پساتحریم عنان حکومت را به دست آمریکا و انگلیس بسپارند و با گزارش‌ها، تحلیل‌ها و یادداشت‌های خود زمینه نفوذ دشمن نه‌تنها در زمینه‌های اقتصادی بلکه در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را نیز فراهم کنند.

وی با اذعان به اینکه جاسوس‌های غربی از طریق رسانه‌های داخلی در حال نفوذ در ایران هستند، اظهار کرد: این رسانه‌های زنجیره‌ای که همه آن‌ها را می‌شناسند! در ماه‌های اخیر با استفاده از واژه‌های اسلام رحمانی و انقلاب57 به جای انقلاب اسلامی علاوه برکم‌رنگ کردن نقش جمهوریت و اسلامیت نظام به دنبال کم‌رنگ کردن شعارهای ارزشی انقلاب مانند مرگ بر آمریکا نیز هستند؛ آن‌ها در نوشته‌های خود روابط حسنه با کشورهای جهان را تبلیغ می‌کنند و به دنبال راهی برای اعتمادسازی میان ایران و آمریکا هستند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه پذیرش محوریت ولایت‌فقیه در حاکمیت برای برخی رسانه‌های زنجیره‌ای کشور دشوار است، توضیح داد: جریان نفوذی جاسوسی در کشور به شکلی آرام و از طریق رسانه‌های داخلی و با زیر سؤال بردن اصل نظام برای تغییر حاکمیت جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند و به همین دلیل نیز لازم است وزرای مسئول کابینه به‌ویژه وزرای اطلاعات و ارشاد هر چه سریع‌تر در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

سالک در واکنش به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر چگونگی احراز ادعای نفوذ سرویس‌های جاسوسی در برخی رسانه‌ها، درحالی‌که فریاد می‌کشید، گفت: فکر می‌کنید با چه کسی صحبت می‌کنید؟! من لزومی به ارایه توضیحات در این زمینه به شما یا رسانه‌های دیگر نمی‌بینم؛ شما در تلاش برای گرفتن "آتو" از من برای اسم بردن نام این رسانه‌ها هستید و من دلیلی برای پاسخ‌گویی نمی‌بینم؛ هویت این رسانه‌ها معلوم است؛ مگر شما در این کشور قلم نمی‌زنید؟!

سرویس‌های جاسوسی مستقر در منطقه با رسانه‌های داخلی مرتبط شده‌اند

همچنین عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی که یکی دیگر از نمایندگان اصفهانی امضاکننده این طرح بود بدون اشاره به شخص خاصی در پاسخ به این سؤال که این طرح پیشنهاد کدام‌یک از نمایندگان مجلس بوده است، گفت: این مسأله مشخصی است هر فردی که در اول لیست تذکر قرار گیرد پیشنهاددهنده اصلی تذکرات مطرح‌شده در مجلس شورای اسلامی است.

حسینعلی حاجی دلیگانی با بیان اینکه اطلاعاتی در خصوص نفوذ سرویس‌های جاسوسی در برخی رسانه‌های خاص در دست است، اظهار کرد: این سرویس‌ها پایگاه‌های اصلی و اتاق‌های فکر خود را در برخی کشورهای منطقه مستقر کرده و از طریق واسطه‌هایی با رسانه‌های داخلی که به صورت عام در فضای فرهنگی کشور فعال هستند مرتبط شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه از آوردن هرگونه اسمی دراین‌ارتباط معذور هستم، در بیان علت جمع‌آوری تنها 12 امضا برای این تذکر خاطرنشان کرد: تعداد امضاهای جمع‌آوری‌شده برای تذکرات به زمان نمایندگان پیشنهاد دهنده آن بستگی دارد این در حالی است که بر اساس قانون یک تذکر تنها با دو امضا نیز از وجاهت قانونی قابل‌قبول برخوردار است و این دلیلی برای ایراد گرفتن به این تذکر نیست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار