هیات‌های عزاداری ‌تلاش دشمن برای دو قطبی‌سازی جامعه را خنثی کردند

کد خبر: ۸۹۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸ 01 September 2020

 

هیات‌های عزاداری ‌تلاش دشمن برای دو قطبی‌سازی جامعه را خنثی کردند

یزد- ایرنا- رییس‌کل دادگستری یزد گفت: هیات‌های عزاداری در این ایام، شور حسینی را در کنار شعور حسینی به نمایش گذاشتند و با درایت و بصیرت دینی خود تلاش دشمنان را در دو قطبی‌سازی جامعه خنثی کردند.

غلامعلی دهشیری در نشست با اعضای کمیته رسیدگی به امور مساجد استان افزود: هوشیاری و بصیرت و همکاری مردم و مسوولان نقشه دشمنان را در دو قطبی سازی جامعه با القاء تقابل بین دین و علم و سلامت و معنویت خنثی کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، وی در ادامه با بیان اینکه روحانیون حافظان بی‌نظیر و پاسداران بی بدیل اسلام ناب محمدی (ص) و حامی انقلاب اسلامی هستند یادآور شد: روحانیت و مرجعیت شیعه که برخواسته از حوزهای علمیه هستند محور و مرکز امید و پناهگاه مردم در زمینه‌های مختلف دین و معنویت، اخلاق، سیاست، اجتماعی و فرهنگی در طول تاریخ بوده‌اند.

این مسوول، در خط مقدم بصیرت‌افزایی، استکبارستیزی، مبارزه با فساد و برخوداری از جایگاه والای اجتماعی در بین مردم را از ویژگی‌های شاخص جامعه روحانیت ذکر کرد و افزود: به همین دلیل دشمنان به دنبال تخریب چهره روحانیت اثرگذار شیعه است.

دهشیری با قدردانی از فعالیت صورت گرفته در کمیته رسیدگی به امور مساجد خاطر نشان کرد: رسالت این کمیته باید رسیدگی به تمام امور و شوون مربوط به مساجد باشد و باید با برگزاری جلسات متعدد و با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و فعالان این  حوزه نقش راهبردی و تعیین سیاستگذاری را در حوزه‌های مختلف مرتبط با مساجد ایفا نماید.

وی با اشاره به وجود برخی اختلافات بین ائمه جماعات و متولیان مساجد اظهار داشت: نیاز است که پرونده کامل شناختی از هر روحانی و همچنین ویژگی‌های خاص هر محل در سازمان تبلیغات ایجاد و با توجه به شناخت ایجاد شده برای محلات، امام جماعت متناسب با شرایط و وضعیت مناطق انتخاب شود.

رییس‌کل دادگستری یزد افزود: به روز بودن ائمه جماعات در حوزه‌های مختلف، تغذیه علمی و فرهنگی، توجه ویژه به حفظ شأن طلبگی و جایگاه روحانیت در بین مردم، نظارت و رصد و ارزیابی فعالیت‌های روحانیون، آموزش مهارت‌های ارتباطی از جمله موضوعاتی است که می‌تواند در این کمیته مورد توجه قرار گرفته و سیاستگذاری و برای آن برنامه عملیاتی طراحی شود.

دهشیری بر لزوم توجه ائمه جماعات به بحث پاسخگویی به شبهات اشاره کرد و گفت: ائمه جماعات باید در حوزه پاسخگویی به شبهات اهتمام جدی داشته باشند و با استدلال عقلی منطبق بر آموزه‌های دینی پاسخگوی شبهات نوجوانان و جوانان در مساجد محلات فعال‌تر شوند.

واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) به دلیل ماهیت اسلام‌خواهی، اصلاح‌طلبی و ظلم‌ستیزی‌اش همواره در طول تاریخ الهام‌بخش انقلابیون و حرکت‌های اصلاحی بوده و به همین دلیل هم در دوره‌های مختلف با برگزاری مراسم عزاداری برای این قیام، یاد سرور و سالار شهیدان زنده نگه داشته شده است.

امام حسین (ع) سومین پیشوای شیعیان در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در مدینه منوره به دنیا آمد و در دهم  ماه محرم  سال ۶۱ هجری قمر در کربلا به شهادت رسید.

همه ساله عزاداران حسینی در استان یزد  در خیابان‌ها، مساجد، تکایا و دیگر اماکن مقدس عزاداری و سوگواری با گلبانگ اذان، نماز ظهر عاشورا را به جماعت و با تاسی از سرور و سالار شهیدان اول وقت اقامه می‌کنند .

 همچنین بنا بر اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی یزد  از ابتدای محرم تاکنون ۹۸ درصد هیات‌های مذهبی با احترام به مقررات ستاد مبارزه با کرونا نسبت به رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی عمل کرده اند و از رییسان هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دینی نیز خواسته شد به تعهد خود در همکاری با مسوولان عنایت ویژه داشته باشند.

استان یزد یک هزار و ۵۰۰ هیات مذهبی دارد که تاکنون هزار تشکل مذهبی در سامانه بیرق مربوط به سازمان تبلیغات اسلامی کشور نام‌نویسی کرده اند.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( دوشنبه )گفته بود که از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۳۷۵ هزار و ۲۱۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۰۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به بیماری کووید -۱۹ به ۲۱ هزار و ۵۷۱ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر دهم شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۶۴۲ بیمار جدید در کشور شناسایی که از این تعداد ۵۷۳ نفر بستری شدند.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۲۳ هزار و ۲۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۷۲۹ نفر بیمار بدحال تحت مراقبت قرار دارند که تاکنون سه میلیون و ۲۳۱ هزار آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ انجام شده است.

لاری با اعلام اینکه ۲۷ استان از ۳۱ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارد، افزود: بر اساس آخرین اطلاعات شرایط در تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز است.

به گفته وی همچنین شرایط در استان های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه ، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین از همه عاشقان و ارادتمندان اباعبدالله (ع) می خواهیم با دقت نظر در رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی مراسم عزاداری برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا همکاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار