تخلیه و بارگیری کالا در بندرانزلی ۸۶ درصد افزایش یافت

کد خبر: ۸۷۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 19 July 2020

 

تخلیه و بارگیری کالا در بندرانزلی 86 درصد افزایش یافت

گروه استان‌ها- مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی بنادر گیلان در ایام کرونا گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر انزلی حدود ۸۶ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حمیدرضا آبایی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به فراهم کردن زمینه‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها به‌عنوان یکی از مباحث اصلی در روند صادرات استان اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر انزلی حدود 86 درصد و در بندر آستارا حدود 42 درصد افزایش یافت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از رشد 70 درصدی در بخش تجارت کانتینر و رشد 98 درصدی در حوزه غلات و 18 درصد در حوزه روغن خوراکی خبر داد و بیان کرد: بنادر استان گیلان در ایام شیوع کرونا شبانه‌روز فعال بوده و از ظرفیت پست اسکله جنرال کارکو، پست اسکله غلات و پست اسکله دلفین سوختی نیز استفاده کردیم.

آبایی با اشاره به اقداماتی که در حوزه بنادر استان انجام شد گفت: افزایش 4 دستگاه تجهیزات استراتژیک در بندرانزلی با هدف بهبود تخلیه، بارگیری کالا و جلوگیری از پرداخت دموراژ به کشتی‌ها از جمله اقداماتی است که انجام شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت استفاده از کانتینرهای یخچالی، افزایش زیرساخت‌های نگهداری کالاهای اساسی و صادراتی از طریق جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که در دستور کار داریم..

آبایی با اشاره به برخی قراردادهای سرمایه‌‌گذاری و طرح‌ها ابراز داشت: بهره‌گیری از مخازن روغن 22 هزار تنی و غلات‌بان و آزمایشگاه مواد و توسعه آزمایشگاهی، احداث محتمع خدماتی بندری و دریایی، احداث مجتمع کشتی‌سازی، احداث مجموعه ورزشی 22 بهمن و مجموعه گردشگری نیز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت تعاونی‌های استان اظهار داشت: در این سال‌ها، طرح معافیت مالیاتی به برخی تعاونی‌های استان اختصاص یافت اما تعاونی‌های روستایی و مرزنشین از این معافیت‌ها بهره‌مند نشدند تا جایی‌که 10 تعاونی استان بیش از 3 میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند.

عباس علیزاده با اشاره به درآمدهای تعاونی‌های روستایی‌ و مرزنشین براساس لیست اقلامی که مجوز ورود داشتند بیان کرد: متاسفانه حذف واردات برنج از سبد کالای تعاونی‌های مرزنشین باعث غیر فعال شدن بسیاری از تعاونی‌های شمال کشور شد و لازم است که به این تعاونی‌های مرزنشین که اغلب اقشار ضعیف منطقه مرزی و روستایی هستند کمک شود.

وی با‌ بیان اینکه بیش از 80 درصد اعضای تعاونی‌های مرز نشین فاقد کارت مبادلات مرزی هستند افزود: در این حوزه نیز انتظار داریم که اجازه انجام یک دوره مبادلات مرزی بدون‌ کارت الکترونیک به برخی تعاونی‌ها بدهند و آن دسته از تعاونی‌ها که دارای کارت هستند کارتشان تا پایان سال 99 فعال شود تا بخشی از مبادلات مرزی خود را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار