عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه اقتصادی/ حمایت از تولید به قوانین جدید نیاز دارد

کد خبر: ۸۶۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲ 02 July 2020

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه اقتصادی/ حمایت از تولید به قوانین جدید نیاز دارد

تابناک/گروه استان‌ها- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس وضع قوانین جدید و اصلاح قوانین مخل در امر تولید را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه اقتصادی استفاده کنیم.

سید‌علی آقازاده‌دافساری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی، آموزشی، نظامی، نقدینگی و سرمایه‌گذاری برای توسعه اقتصادی کشور تأکید کرد و اظهار داشت: مجلس برای حمایت از بخش تولید قوانین جدید وضع می‌‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس اصلاح قوانین و رفع مشکلات آن‌ها را یکی از اقدامات مهم جهت برطرف کردن موانع پیشرفت اقتصادی خواند و عنوان کرد: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و توجه ایشان بر دو مقوله اقتصاد و فرهنگ مجلس بر روی این امر تمرکز دارد.

آقازاده ارائه تسهیلات در بخش سرمایه‌گذاری را لازم و ضروری دانست و با بیان اینکه جهت عملیاتی شدن شعار سال باید در مسیر رفع قوانین دست و پا گیر حرکت کنیم تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر همواره بر لزوم استفاده از توانمندی‌های داخلی تأکید داشتند. 

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر امکانات و داشته‌های استانی نظیر گیلان برای تحقق شعار جهش تولید مهیا است ابراز داشت: گیلان فرصت‌های بسیار خوبی در این زمینه دارد و اقدامات خوبی برای توسعه این استان در سال‌های گذشته برداشته شد اما کافی نبود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه هنوز از توانمندی‌ها و مزیت‌های استان گیلان به خوبی استفاده نشده است افزود: کشاورزی باید به صرفه شود به این معنی که با رونق بخش کشاورزی و اقتصادی کردن آن به کشاورزان انگیزه داده شود.

نماینده مردم رشت در مجلس گردشگری را از دیگر مزیت‌های اقتصادی مهم استان گیلان ذکر کرد و با بیان اینکه باید زیرساخت‌های این حوزه فراهم شود اظهار داشت: در بخش صنعت، نیروی انسانی و فنی بسیار خوبی در گیلان داریم که می‌توانند در توسعه استان نقش‌آفرینی کنند.

آقازاده جبران عقب‌ماندگی‌هایی که در حوزه زیرساخت‌ها اتفاق افتاده را لازم و ضروری خواند و با تأکید بر اینکه باید طبق برنامه مدون حرکت کنیم گفت: اگر منابع استانی کفاف تأمین پروژه‌های عمرانی را نداد باید زمینه ورود بخش خصوصی و حتی سرمایه‌گذار خارجی را فراهم کنیم.

وی فعال‌تر شدن پروژه‌های شمال - جنوب و تکمیل فازهای دوم و سوم راه‌آهن گیلان تا بندرانزلی و آستارا را یکی از شرط‌های توسعه استان تلقی کرد و بیان داشت: با استفاده از نظر کارشناسان امر و حضور مستقیم نمایندگان گیلان در مجلس باید برای جبران کمبودها تلاش کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار