افتتاح خط دوم راه‌آهن کرج– قزوین توسط رئیس جمهور

خط دوم راه‌آهن البرز به قزوین امروز توسط رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۸۶۴۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷ 18 June 2020

افتتاح خط دوم راه‌آهن کرج– قزوین توسط رئیس جمهور 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قزوین گفت: خط دوم راه‌آهن کرج به قزوین امروز از طریق ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهور افتتاح می شود و به بهره‌برداری می رسد .
سید حسین بی‌نیاز افزود: این پروژه به طول ۱۰۳ کیلومتر ساخته و برای ساخت آن ۵۷۴ میلیارد تومان اعتبار صرف شد.
وی گفت : با افتتاح این پروژه حجم جابجایی مسافر و بار از قزوین به البرز و تهران افزایش یافته و در مصرف سوخت در کشور نیز صرفه جویی قابل توجهی صورت خواهد گرفت.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قزوین افزود: همچین این پروژه می‌تواند ظرفیت حمل بار در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور را تسهیل کند.
بی نیاز گفت :  این طرح به طول ۱۰۳ کیلومتر ۷ ایستگاه و ۳۵ تقاطع دارد و ساخت آن از سال ۹۳ آغاز شده است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین گفت :  ، این طرح در کریدور شرق به غرب سرخس و اینچه برون به رازی و نیز در مسیر کریدور شمال به جنوب آستارا و انزلی به بندر شهید رجایی واقع شده است.
با بهره برداری از خط دوم راه آهن کرج- قزوین ظرفیت جابه جایی مسافر به میزان ۲۵۷ میلیون نفر- کیلومتر در سال افزایش می‌یابد. همچنین ظرفیت حمل بار به میزان ۱۹۶ میلیون تن کیلومتر در سال افزایش خواهد یافت.
افتتاح خط دوم راه آهن کرج- قزوین همچنین باعث صرفه جویی سالانه ۱۲.۷ میلیون لیتر و ۲۵۳ میلیارد تومان ناشی از کاهش مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت، مبلغ کل طرح نیز ۵ هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال بود.
گفتنی است افزایش ایمنی ناشی از توقف نداشتن و تلاقی قطار‌ها و نیز ایجاد ۱۶۵ نفر فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم از دیگر مزایای راه اندازی این طرح به شمار می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار