ساخت مجسمه هایی با مفاهیم ملی مذهبی

اختتامیه دومین جشنواره مجسمه‌های شنی ویژه اعضای دختر نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در ساحل گردشگری لیدو رامسر برگزار و گروه‌ها مورد تشویق خانواده‌ها و گردشگران قرار گرفتند.
کد خبر: ۸۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸ 26 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از  خبرگزاری فارس از شهرستان رامسر، اختتامیه دومین جشنواره مجسمه‌های شنی کانون‌های پرورش فکری مازندران با محوریت کتاب ویژه اعضای دختر 11 تا 17 سال در قالب هفته فرهنگی رامسر، شب گذشته در ساحل گردشگری لیدو این شهرستان برگزار شد.
نخستین جشنواره مجسمه‌های شنی کانون‌های پرورش فکری مازندران، سال گذشته در ساحل گردشگری سیترای شهرستان نوشهر برگزار شد و امسال هم دومین جشنواره مجسمه‌های شنی از دو مرحله شهرستانی و استانی تشکیل شده که در مرحله شهرستانی، 225 نفر در قالب 75 گروه سه نفره با انتخاب 75 کتاب از شهرستان‌های مختلف شرکت داشتند که از 20 تا 25 مرداد ماه امسال در سواحل شهرستان‌های استان مازندران برگزار شد، که 21 گروه از مرحله مقدماتی(شهرستانی) به مرحله استانی راه یافتند.
در مرحله استانی، 21 گروه برگزیده به همراه 21 مربی که تنها به عنوان راهنما و مشاور در کنار اعضای گروه حضور داشتند در سوم شهریور ماه در ساحل گردشگری لیدو رامسر به رقابت پرداخته که براساس مطالعه یکی از کتاب‌های تولید شده در کانون و متناسب با تصویر محتوایی آن به ساخت مجسمه‌های شنی در قالب مفاهیم اسلامی، بومی و علمی پرداختند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان مازندران در اختتامیه دومین جشنواره مجسمه‌های شنی کانون‌های پرورشی مازندران با محوریت کتاب، اظهار کرد: نقش خانواده‌ها در برگزاری و همراهی و پشتیبانی از فرزندانشان به‌وی‍ژه در این جشنواره قابل تحسین است.
قاسم عزیززاده گرجی افزود: مدیریت اجرایی این جشنواره را خود اعضای نوجوان کانون‌های پرورش فکری انجام دادند و به حق توانستند به خوبی از عهده برگزاری این جشنواره استانی برآیند.
وی خاطر نشان کرد: از نکا تا رامسر 21 گروه شرکت کردند که ظرف چند ساعت توانستند با همکاری و همدلی با هم 21 مجسمه شنی بسازند که در مرحله نخست مورد تحسین خانواده‌ها و گردشگرانی قرار گرفت؛ در این مجموعه گردشگری در حال بازدید از جشنواره بودند.
گرجی ادامه داد: در سال‌های دورتر برای ساخت چنین مجسمه‌هایی در قالب یک جشنواره، بیش از یک یا دو روز به افراد فرصت داده می‌شد تا مجسمه شنی خود را بسازند ولی امروز دیدیم که اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توانستند ظرف چند ساعت مجسمه‌‎های شنی زیبا بسازند.
مدیرکل اداره کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با اشاره به سطح کیفی جشنواره اعلام کرد: هیئت داوران به دلیل کیفیت بالای مجسمه‌های شنی ساخته شده در این جشنواره، همه آنها را لایق تقدیر و تشویق دانسته و به همه آنها تندیس جشنواره و جایزه تعلق گرفته و سه گروه برتر نیز از بین 21 گروه انتخاب و تقدیر می‌شوند.
معاون مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در غرب استان در حاشیه بازدید از این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس رامسر با اشاره به سطح بالای این جشنواره، بیان کرد: در اوایل انقلاب و سال‌های بعد از آن یکی از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بودم و امروز با دیدن فعالیت و خلاقیت این دختران نوجوان به یاد خاطرات به یاد ماندنی خود در کانون افتادم.
حجت‌الاسلام صفر قاسمی افزود: نقش کانون‌های پرورش فکری در افزایش خلاقیت و توانایی‌های کودکان و نوجوانان در حوزه‌های مختلف انکار ناشدنی است و باید همه ما کمک و تلاش کنیم تا کانون‌های پرورش فکری در برگزاری، اجرا و پیاده کردن برنامه‌های خود موفق بوده و بتوانند به اهداف‌ متعالی خود برسند.
وی خاطر نشان کرد: کودکان و نوجوانان با حضور مستمر در مراکز و گروه‌های مختلف کانون‌های پرورش فکری در قالب برنامه‌ریزی دقیق و متنوع مراکز به رشد کیفی و کمی توانایی، خلاقیت و استعدادهای خود دست یافته و این رشد توانایی‌ها در آینده در امور زندگی، شغلی و خانوادگی آنها به روشنی قابل مشاهده است.
قاسمی با بیان اینکه اعضا کانون‌های پرورش فکری نسبت به همسن‌های خود در رده بالاتری از حیث توانایی قرار دارند، ادامه داد: نقش کتاب و اهمیت مطالعه، در این جشنواره مشخص است و نوجوانان دختر امروز در این جشنواره در قالب یک فعالیت گروهی یک هدف که همان ساخت مجسمه شنی بود را طی کردند که این فعالیت گروهی با استفاده از دانش و توانایی‌هایی که از مطالعه کتاب‌های کانون به دست آوردند بسیار قابل اهمیت و ارزش‌گذاری است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان رامسر در پایان اظهار کرد: باید فرزندان‌مان را باور کرده و زمینه بروز و شکل‌گیری خلاقیت‌های‌شان را فراهم کنیم که کانون‌های پرورش فکری توانستند در این راه موفق شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار