جزئیات سفر به شهرهای مارماریس، کوش‌آداسی و بدروم

ترکیه یکی از لیبرال‌ترین کشورهای منطقه به حساب می‌آید و تور ترکیه با داشتن یکی از زیباترین پایتخت‌های جهان یعنی شهر استانبول و مردمی مهمان‌نواز و تلفیقی از فرهنگ و معماری اسلامی و اروپایی هر ساله نظر بسیار از گردشگران را به خود جلب می‌کند. علاوه بر این، کشور ترکیه دارای خط ساحلی جذاب و بسیار زیبایی در امتداد دریای مدیترانه است و تورهای گردشگری همچون تور مارماریس، تور کوش آداسی و تور بدروم امکان لذت بردن از این زیبایی‌ها را برای گردشگران فراهم می‌سازد.
کد خبر: ۸۱۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ 13 January 2020

ترکیه یکی از لیبرال‌ترین کشورهای منطقه به حساب می‌آید و تور ترکیه با داشتن یکی از زیباترین پایتخت‌های جهان یعنی شهر استانبول و مردمی مهمان‌نواز و تلفیقی از فرهنگ و معماری اسلامی و اروپایی هر ساله نظر بسیار از گردشگران را به خود جلب می‌کند. علاوه بر این، کشور ترکیه دارای خط ساحلی جذاب و بسیار زیبایی در امتداد دریای مدیترانه است و تورهای گردشگری همچون تور مارماریس، تور کوش آداسی و تور بدروم امکان لذت بردن از این زیبایی‌ها را برای گردشگران فراهم می‌سازد.

تور کوش آداسی
کوش آداسی یکی از مقاصد گردشگری است که برای تمامی افراد از مجردها گرفته تا خانواده، زوج‌های تازه ازدواج کرده و حتی بازنشستگان کاملا مناسب است. شاید دانستن نکاتی درباره جغرافیا و آب و هوای این منطقه به شما در انتخاب بهترین زمان برای تور کوش آداسی کمک کند:
کوش آداسی واقع در ساحل غربی ترکیه، دارای آب و هوایی مدیترانه‌ای است و در گرم‌ترین ماه‌های سال یعنی جولای و آگوست دمای هوا در این منطقه به 42 درجه سلسیوس می‌رسد. در ماه‌های می و ژوئن معمولا دمای هوا شب هنگام دچار افت شده و سرد می‌شود بنابراین حتما در این ماه‌ها لباس آستین بلند با خود به همراه داشته باشید. در طول فصل تابستان درجه رطوبت هوا به 40% و میانگین درجه حرارت آب به 20 درجه سلسیوس می‌رسد.

از جمله دیگر جاذبه‌های تور کوش آداسی خوردن غذاهای خوشمزه ترکی اصیل است. در کل تور ترکیه یکی از بهترین فرصت‌ها برای خوردن غذاهای لذیذ و ارزان قیمت است زیرا این کشور جزو یکی از پنج کشوری است که خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا را دارد و اصلا سفر به این کشور بدون امتحان کردن این غذاهای اصیل و خاص تکمیل نمی‌شود.
یکی از دلایل خوشمزگی غذاها در ترکیه و به ویژه در کوش آداسی تازه بودن مواد اولیه و یکی از دلایل اصلی تنوع غذایی این منطقه، تنوع فرهنگی این منطقه است که خود نشات گرفته از تمدن‌های مختلفی است که در این مدت در این منطقه مستقر بودند. مواد تشکیل‌دهنده بسیاری از غذاهای ترکی میوه‌ها و سبزیجات تازه در کنار ادویه‌های خاص و گوشت قرمز و ماهی تازه صید شده است.

کوش آداسی یکی از خلیج‌های آتشفشانی است به این معنا که بستر دریاپوشیده از شکاف‌ها و گودال‌های آبی است که دارای آب گرم هستند. غواصی در یکی از این گودال‌های آب گرم برای اولین بار خیلی شگفت انگیز خواهد بود و کاملا از گرما آب میان دریا متعجب خواهید شد. در این منطقه سه ناحیه مختلف برای غواصی در آب‌های گرم وجود دارد که عبارتند از: صخره‌های باربادوس، غارهای آبی آدابانکو و همینطور مجلی به نام شور دایو.


تور مارماریس
مارماریس یکی از شهرهای ساحلی و بنادر توریستی در سواحل مدیترانه جنوب غربی ترکیه می‌باشد. در تور مارماریس محل جدا شدن و تفکیک دریای مدیترانه و دریای اژه از یکدیگر را خواهید دید زیرا این دو دریا در شبه جزیره باریک و طویل از یکدیگر جدا می‌شوند.

یکی از جاذبه‌های مارماریس به ویژه برای کودکان و خانواده‌ها تماشای دلفین‌ها و شنا کردن همراه با آن‌ها است. پارک دلفین مارماریس یکی از برنامه‌هایی است که به طور قطع در خلال برنامه‌های تور مارماریس گنجانده می‌شود. این پارک که با نام‌ دلفیناریوم مارماریس نیز شناخته می‌شود در حقیقت مرکز دلفین-تراپی و فعالیت در این زمینه برای کودکان ناتوان و معلول است و در امتداد ساحل طولانی مارماریس واقع شده است.
این مرکز نخستین مرکز دلفیناریوم رو باز در اروپا است. دلفین-تراپی (درمان با کمک دلفین) بر روی بسیاری از کودکان معلول تاثیر شگرفی داشته و این کودکان قادر به انجام اموری شدهاند که تا پیش از آن به نظر غیر ممکن می‌رسید. دلفین‌ها شادی، خوشبختی، خنده و آرامش را برای همه به ویژه برای کودکان به ارمغان می‌آورند. در این مرکز علاوه بر مربی دلفین‌ها، پرسنل آموزش دیده پزشکی و تیم درمانی برای شاد کردن کودکان و کمک به کودکان معلول در حال فعالیت هستند.

در این پارک، دلفین‌های پوزه بطری وجود دارند و به بازدیدکنندگان اجازه بازی و شنا کردن با دلفین‌ها نیز داده می‌شود. علاوه بر این کودکان می‌توانند به دلفین‌ها غذا داده و آن‌ها را نوازش کنند. معمولا با خرید بلیط این مرکز می‌توانید به مدت چهل دقیقه بازدید کرده و به شنا و بازی کردن با دلفین‌ها بپردازید و سانس‌ها معمولا در ساعات فرد شروع می‌شوند. علاوه بر موارد ذکر شده مربی دلفین‌ها نکات جذابی درباره چگونگی رفتار با دلفین‌ها را به توریست‌ها توضیح داده و می‌توانید با برخی رفتارهای این موجودات باهوش و جالب آشنا شوید. عکاسی در این مرکز نیز یکی از خدماتی است که به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود تا بتوانند لحظات خاطره انگیر خود در کنار دلفین‌ها را ثبت کنند.


تور بدروم
شبه جزیره بدروم در سواحل غربی ترکیه واقع شده و به لحاظ ظاهر کاملا اروپایی است و چندان به شهرهای آسیایی شباهتی ندارد و بیشتر حال و هوای اروپایی دارد. در تور بدروم می‌توانید از جزیره یونانی کوس نیز دیدن کنید زیرا تنها 20 دقیقه با شهر بدروم فاصله دارد. این شبه جزیره همجون یک گوهر و الماس چند وجهی است و برای پی بردن به ارزش این شهر و سفر به آن باید حتما با لایه‌های زیرین شهر آشنا شوید.

گشت و گذار در این شهر باستانی و گذری در تاریخ قدیم شهر از جمله قلعه قدیمی شهر بدروم یکی از تفریحات اصلی تور بدروم به حساب می‌آید اما در کنار آن تجربه حمام ترکی، قایق سواری روی قایق‌های سنتی این شهر و امتحان کردن غذاهای ترکی به ویزه کباب ترکی از جمله جاذبه‌های تور ترکیه در بدروم به حساب می‌آید.
به گزارش سفر باتو ، کباب ترکی یکی از غذاهای اصلی ترکیه به حساب می‌آیند و به دونر کباب معروف هستند. نسخه ترکی اصیل دونر کباب بسیار لذیذتر و خوشمزه‌تر از هر کبابی است که در جاهای دیگر امتحان کرده‌اید. یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین کباب‌های بدروم "توواک" (دونر مرغ) است و در گوشه و کنار شهر مغازه‌های زیادی را می‌بینید که این دونر جوجه را ارائه می‌دهند.

یکی از بهترین مکان‌ها در تور بدروم برای خوردن غذای ترکی و به ویژه دونر جوجه ویژه این شهر اطراف بازار هفتگی کشاورزان در روز یکشنبه است و یکی از مغازه‌هایی که کباب‌های بسیار خوشمزه‌ای دارد، کبابی "زینو" است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار