ویژه برنامه‌های فرهنگی – مذهبی حرم مطهر در هفته وحدت

همزمان با آغاز هفته وحدت و هنگامه تجدید وحدت شیعه و سنی، جشن‌های ویژه این ایام از فردا شب در حرم مطهر شاهچراغ (ع) اجرا می شود.
کد خبر: ۷۹۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 13 November 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:حجت الاسلام احمد سلامی معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: برنامه های هفته وحدت از ساعت ۱۶ پنجشنبه ۲۳ آبان با برگزاری محفل انس با قرآن کریم در شبستان امام خمینی (ره) آغاز می‌شود.

او افزود: مراسم جشن این ولادت‌های باسعادت بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام حسینی قمی و مولودی خوانی حاج عباس حیدرزاده در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار می‌شود.

سلامی ادامه داد: جمعه ۲۴ آبان در صبح روز میلاد ، دعای پرفیض ندبه با نوای حاج عباس حیدرزاده قرائت خواهد شد و حجت الاسلام حسینی قمی پیرامون فضایل و مناقب نبی مکرم اسلام (ص) و رئیس مذهب تشیع (ع) به ایراد سخن می‌پردازد.

این مراسم از ساعت ۶ صبح به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) افزود: بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت الاسلام سلامی سخنرانی و گروه تواشیح امین ولایت، مولودی خوانی می‌کند.

حجت الاسلام سلامی اظهارداشت: مسابقه پیامبر رحمت، اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان تحت پوشش کمیته امداد در بوستان کودک، ۸ جلسه آموزش مفاهیم قرآنی در قالب داستان ویژه کودکان مهد و پیش دبستانی، ۸ جلسه کارگاه تربیت فرزند ویژه والدین در دارالقرآن حرم مطهر از برنامه های هفته وحدت در حرم مطهر است.

او گفت: خدمت کریمانه، دیگر برنامه حرم مطهر در این ایام است که تا ۶ آذر ادامه دارد و چهارشنبه هر هفته یکی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با هماهنگی قبلی مهمان آستان مقدس می‌شوند.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) افزود: از دیگر برنامه‌های هفته وحدت اجرای مراسم نقاره زنی، برگزاری اولین جلسه دوره آموزشی تربیت مربی مهدویت در ۲۲ آبان و برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع آش نذری بین زائران و مجاوران حرم مطهر، در شب میلاد از ساعت ۱۹ در صحن حضرت معصومه (س) است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار