معاون وزیر ارشاد در قزوین :

شناخت بن‌مایه‌های فرهنگی از وظایف ماست

شناسایی درست بن‌مایه‌های اصیل فرهنگی و معرفی آن به جوانان اساسی‌ترین وظیفه وزارت فرهنگ است
کد خبر: ۷۷۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ 21 August 2019
وظیفه ما شناخت بن‌مایه‌های فرهنگی استبه گزارش تابناک قزوین، معاون قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این مطلب گفت: مسئله تهاجم فرهنگی بسیار جدی است که دامنه آن بیش از همه به عرصه‌های مختلف فرهنگ و هنر و همچنین فضای مجازی کشیده شده است.
فقهی زاده افزود: تهاجم فرهنگی در قالب فرهنگ و هنر، جوانان را هدف گرفته و مدیران فرهنگی باید در این زمینه بسیار هوشیار باشند تا شیرینی هنر به تلخی تبدیل نشود.
وی به اهمیت فرهنگ و هنر در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: با نهادینه کردن فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی می‌توان توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.
استاندار هم به پیشینه غنی فرهنگی قزوین و سابقه ٩ هزار ساله سکونت در آن اشاره کرد و گفت: قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور، باید بتواند این هنر اصیل ایرانی را راهبری کند؛ همچنین در حوزه نگارگری و موسیقی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.
عبدالمحمد زاهدی با اشاره به طنز عبیدزاکانی، بر پیشرفت حوزه ادبیات تاکید کرد و افزود: همچنین وجود شخصیت‌های بزرگ هنری، سیاسی، علمی و مذهبی این استان را برجسته و وظیفه مدیران به ویژه مسئولان حوزه فرهنگ را سنگین‌تر کرده است.
وی با بیان اینکه استان قزوین کمتر از یک درصد وسعت کشور را به خود اختصاص داده است افزود:  با این وجود ٨ درصد تولید ناخالص ملی، حاصل صنعت و کشاورزی این استان است که پابه‌پای مقوله فرهنگ، پیشتاز است.
در پایان این مراسم محمدحسین اسماعيلي به عنوان مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان معرفی و از خدمات 6 ماهه حجت‌الاسلام سیدمهدی حسيني تقدیر شد.
اسماعیلی پیش از این به عنوان معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران مشغول به خدمت بود.
ریاست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ورامین و مدیر فرهنگسرای رازی و مدیریت هنرستان موسیقی تهران از جمله سوابق فرهنگی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین است.
حسینی هفته پیش از سمت خود استعفا کرده بود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار