توقیف دو خودرو با ۵۸۰ کیلوگرم زغال و هیزم در سپیدان

با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان و دستور قضایی دو دستگاه خودرو حامل زغال و هیزم جنگلی قاچاق در این شهرستان توقیف شد.
کد خبر: ۷۶۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 05 August 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سید عبداله بحرینی معاون منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان گفت: این محموله قاچاق توسط دودستگاه خودرو سواری که از محور جاده جدید یاسوج - سپیدان و جاده رودشیر در حال تردد بودند شناسایی و توقیف شدند.

او افزود: در پی دریافت گزارشات مردمی مبنی بر حمل هیزم و زغال قاچاق توسط سودجویان، ماموران حفاظت منابع طبیعی شهرستان سپیدان سریعا به منطقه مورد نظر اعزام و خودرو‌های موردنظر رویت شدند.

بحرینی ادامه داد: دراین عملیات متخلفان پس از مشاهده مأموران متواری شده و قصد فرار از محل را داشتند که نهایتا پس از تعقیب و گریز‌های فراوان توسط ماموران منابع طبیعی شهرستان خودرو‌های آن‌ها متوقف و با دستور قضایی شهرستان بازداشت شدند.

او با بیان اینکه از این خودرو‌ها ۵۸۰ کیلوگرم زغال و هیزم جنگلی کشف و ضبط شد، اظهار داشت: افراد متخلف با جاسازی چوب و هیزم جنگلی در خودرو، قصد خروج این محموله به خارج از استان را داشتند که با تلاش و هوشیاری نیرو‌های منابع طبیعی در مبادی خروجی شهرستان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

بحرینی بیان کرد: پس از توقیف و کشف این محموله قاچاق خودرو‌های توقیف شده به پارکینگ انتقال و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای متخلفین جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری سپیدان افزود: طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری جنگل‌ها و مراتع، حمل چوب، هیزم و زغال حاصل از درختان جنگلی در تمام نقاط کشور ممنوع بوده و طبق قانون مجازات خواهند شد.

او با اشاره به مقابله جدی و قانونی با فعالیت‌های مجرمانه متصرفان اراضی ملی از مردم و دوستداران طبیعت خواست تا در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به یگان حفاظت منابع طبیعی با شماره تلفن ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار