رئیس شورای شهر مشهد:

لزوم توجه ویژه به مناطق محروم و روستایی

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بعد از انقلاب اسلامی جهت‌گیری نظام به سمت مناطق محروم به‌ویژه روستاها معطوف شد که در این مدت تلاش‌های خوبی توسط جهاد سازندگی صورت گرفت اما همچنان جوامع روستایی نیازمند توجه بیشتری است.
کد خبر: ۶۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 31 July 2015
محسن انتظاری‌هروی در ادامه کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان که با حضور 400 پزشک جهان اسلام در تالار ابن سینا مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در پیشینه فرهنگ دینی و جمهوری اسلامی دو علم از منزلت ویژه‌ای برخوردار است یکی علم ادیان و دیگری علم ابدان است.

وی افزود: در ایران اسلامی با توجه به جمعیتی نزدیک به 80 میلیون نفر، وسعت سرزمین و گستردگی جغرافیایی، بافت متنوع اجتماعی و شغلی مردم و محور بودن تولید در بخش کشاورزی و دامداری، سبب پراکندگی جمعیت در مناطق مناسب اقلیمی شده است.

انتظاری‌هروی بیان کرد: از سویی نظام خان‌سالاری و ارباب رعیتی و در راس آنها حکومت طاغوتی و غیرالهی شاهنشاهی که به تعبیری 2 هزار و 500 سال در ارکان فرهنگی مردم رسوخ کرده بودند، منجر به محروم ماندن قشر عظیمی از مردم این مرز و بوم از حداقل نیازهای زندگی و معیشت از جمله امور درمانی شده بود.

وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی جهت‌گیری نظام به سمت مناطق محروم به‌ویژه روستاها معطوف شد که در این مدت تلاش‌های خوبی توسط جهاد سازندگی صورت گرفت اما همچنان جوامع روستایی نیازمند توجه بیشتری است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: بنیاد خیریه نوآوران سلامت با همتی جمعی از جهادگران در سال 1389 در حوزه بهداشت و درمان با محوریت وزیر فعلی بهداشت کار خود را آغاز کرد.

انتظاری‌هروی خاطرنشان کرد: این سازمان مردم نهاد در طول فعالیت 4.5 ساله خود در 19 استان کشور حضور یافته و بیش از 113 هزار نفر در بخش چشم‌پزشکی و نزدیک به 45 هزار نفر را در بخش دندانپزشکی ویزیت و درمان کرده است.

وی ادامه داد: توسط سازمان مربوطه تا به امروز 6 هزار و 106 عمل جراحی چشم و همچنین نزدیک به 18 هزار عینک طبی به بیماران تحویل داده شده و همه این فعالیت‌ها به صورت کاملا رایگان در اختیار مردم محروم استان‌های مختلف قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار