گفت و گو در کانون خانواده ضعیف شده است

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز گفت: گفت و گو در بین اعضای خانواده ضعیف شده است که این مهم در کارکردهای این کانون تاثیرگذار است و نباید از آن غفلت کرد.
کد خبر: ۶۸۴۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 27 November 2018

مریم اسماعیلی فرد اظهار داشت: تبادل کلمات در بین اعضای خانواده 1500 کلمه بوده که اکنون این رقم به 500 کلمه رسیده است.
وی با اشاره به اینکه اعضای خانواده نیاز به شنیدن صدای یکدیگر و گوش دادن حرف های هم در زمینه های مختلف دارند، تصریح کرد: در شرایط کنونی روند برقراری گفتمان در کانون خانواده بسیار پایین آمده است.
وی خاطرنشان کرد: گفت و گو بین والدین و فرزندان نه تنها نقش آموزشی دارد بلکه حلقه محبت و درک حس فهمیدن را در بین اعضای یک خانواده را نیز بوجود می آورد.
وی از نهاد خانواده به عنوان مهمترین محل رشد و نمو شخصیت فرزندان نام برد و اضافه کرد: این کانون در عصر امروز نیاز به مراقبت و آموزش در بخش آسیب های اجتماعی دارد.
اسماعیلی فرد از معلمان مدارس البرز درخواست کرد: در کلاس های درس به نقش مهم گفت و گو در خانواده بپردازند تا از گسست در این کانون مهم در جامعه پیشگیری شود.
وی ادامه داد: رابطان فرهنگی امور بانوان آموزش و پرورش در مدارس بستر مناسب برای آموزش مهارت های زندگی را بوجود آورند تا دانش آموزان دختر با آگاهی کامل از فضای مجازی استفاده کنند و همچنین از عواقب و پیامدهای رفتارهای پرخطر شناخت بیشتری داشته باشند.
وی گفت: شماره های 123 و 1480 را به دانش آموزان معرفی کنیم تا در صورت نیاز از خدمات مشاوره ای و حمایتی آن برخوردار شوند.
وی تاکید کرد: افزایش آموزش به دانش آموزان و حتی اولیا موجب کاهش مشکلات در خانواده می شود.
استان البرز 450 هزار دانش آموز دارد که بیش از نیمی از دختر هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار