جشنواره‌ محلی عامل موثری برای توسعه روستاها

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: اصلاح الگوی کشت و توسعه گردشگری روستایی دو محور اصلی برای توسعه روستاها در استان یزد است.
کد خبر: ۶۷۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 05 November 2018

«محمود زارع رشکوئیه» در حاشیه بازدید از جشنواره «زعفران، طلای سرخ بهاباد» با بیان این‌که یکی از مؤلفه‌های توسعه روستایی استان بحث کشاورزی است، اظهار کرد: آنچه این فرصت را تهدید می‌کند، کاهش نزولات جوی و در نهایت کم‌آبی است.

وی افزود: برای فائق آمدن بر مشکلات کم‌آبی در حوزه کشاورزی دو راهکار تغییر در سیستم آبیاری و اصلاح الگوی کشت در مناطق مختلف استان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد گردشگری را از دیگر موضوعات اصلی در توسعه روستایی دانست و گفت:‌ طبیعت‌گردی، ابنیه‌های تاریخی و میراث فرهنگی، گردشگری رویداد و همچنین گردشگری کشاورزی از جمله حوزه‌های مختلف گردشگری است که نقش مهمی در توسعه بیش از پیش روستاها ایفا می‌کند.

زارع رشکوئیه تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های محلی به فراخور پتانسیل‌های موجود روستاها از اهمیت خاصی برخوردار است و می‌تواند مکملی برای توسعه روستاها باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌ زعفران؛ طلای سرخ بهاباد و معرفی گیاه زعفران به عنوان یک الگوی موفق برای کشاورزی یکی از برنامه‌های خوب در حوزه گردشگری رویداد است و ما امیدواریم با توجه به شرایط اقلیمی استان و کم‌آبخواه بودن این گیاه و همچنین توجیه اقتصادی آن شاهد ترویج این قابلیت در تمام مناطق روستایی استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار