استاندار یزد خواستار شد؛

تبيين منظر زشت استفاده از كالاي قاچاق توسط رسانه‌ها

استاندار یزد مبارزه جدی با قاچاق عمده را خواستار شد و گفت: با کالای قاچاق بیشتر در مبادی ورودی کشور باید برخورد شود.
کد خبر: ۶۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴ 27 July 2015
به گزارش تابناک یزد، "سيد محمد ميرمحمدي" در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، ضمن بيان اين مطلب افزود: اگر هر مورد کوچک و کم اهمیتی را به عنوان بحث قاچاق کالا مطرح کنیم، هم موجب افزایش پرونده‌های مختلف و هم باعث درگیر شدن بیش از حد دستگاهای ذیربط خواهد شد و لذا بهتر است در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شود تا این موضوع به نحوه شایسته‌ای حل و فصل شود.

وي با اشاره به آمار پرونده‌های موجود در زمینه قاچاق کالا در استان، افزود: این آمار نشان می‌دهد که اکثریت افرادی که در این زمینه درگیر هستند، از قشر کم درآمد و نیازمند جامعه هستند.

استاندار سپس خواستار برخورد جدی با معضل سوء استفاده از کارت بازرگانی در حوزه قاچاق کالا شد و تاکید کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق مشتقات نفت، باید با جدیت ورود كرد و نظارت و بازرسی از این شرکت‌ها کما‌فی‌سابق در اولویت قرار گیرد.

میرمحمدی خواستار دقت نظر بیشتر گمرگ استان در امر ترخیص و جابجایی کالا و ارزیابی درست آن و جلوگیری از جعل اسناد گمرکی  یا کم اظهاری شد.

استاندار با اشاره به کسب رتبه چهارم اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در امر مبارزه با قاچاق کالا در کشور، افزود: این امر نشان از جدیت همه دستگاه‌های استان در مقابله به این پدیده شوم دارد.

عالی ترین مقام اجرایی استان، روند گاز‌رسانی به مناطق مختلف در سال گذشته را بسیار خوب ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که با تکمیل حلقه گازرسانی به شهرک فولاد از مصرف نفت گاز کاسته شود.

به گفته وي، تکمیل و تسریع گازرسانی به گلخانه‌ها و کوره‌های آجرپزی در جلوگیری از تقاضای بی رویه نفت گاز و سوخت تاثيرگذار است.

وي از سازمان جهاد‌کشاورزی استان نيز خواست تا قبل از فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در این زمینه، از ارائه مجوزهای جدید در مناطق فاقد گاز جهت احداث گلخانه خودداری كند.

ميرمحمدي خواستار روشن شدن تکلیف اموال تمکیلی مصادره شده موجود در استان شد و از مدیران ذیربط خواست تا ضمن انجام بررسی‌های لازم، موارد حقوقی مربوطه را  مشخص و مکاتبات قانونی در این زمینه را تهیه و در جهت حل این مشکل اقدام كنند.

استاندار بر نقش بی‌بدیل فرهنگ‌سازی در امر استفاده از کالاهای تولید داخل و مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد و جایگاه صدا و سیما را در شکل‌دهی به این فرهنگ بسیار اساسی دانست.

وي تاكيد كرد: صدا و سیما و دیگر رسانه ها باید به تولید برنامه هایی بپردازند که در کنار آموزنده بودن ، فرهنگ خرید و استفاده از محصولات داخلی را در میان مردم ترویج کنند و زشتی استفاده از کالای قاچاق را از منظر شرعی، اخلاقی و اقتصادی تبیین كنند.

ميرمحمدي در پایان نيز با اشاره به روند برخورد با کوره‌های آجرپزی دستی که علاوه بر مصرف بالاي سوخت، باعث آلودگی محیط زیست نيز می‌شوند، گفت: کاهش 46 درصدی مصرف نفت گاز در کوره‌های دستی  نشانگر این امر است و سیاست استان هم جمع‌آوری این کوره‌ها یا تبدیل آنها به کوره‌های گازسوز است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار