بمناسبت جمعه آخر ماه مبارک رمضان

روز قدس و بیداری جهان اسلام

امام خمینی(ره) «روز قدس، روز اسلام است. روز قدس، روز حیات اسلام است. روز قدس، روزی است که اسلام را باید احیا کرد.
کد خبر: ۵۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 08 July 2015



سخن بزرگان

امام خمینی(ره)

«روز قدس، روز اسلام است.

روز قدس، روز حیات اسلام است.

روز قدس، روزی است که اسلام را باید احیا کرد.

روز قدس، روزی است که باید سرنوشت ملت های مستضعف معلوم شود.

روز قدس، یک روز جهانی است؛ روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.

روز قدس که هم جوار شب قدر است، لازم است که در بین مسلمانان احیا شود و مبدأ بیداری و هشیاری آنان باشد.

مسلمانان جهان باید روز قدس را روز همه مسلمین، بلکه مستضعفین بدانند.

روز قدس که [در] آخرین روزهای شهرالله اعظم [واقع] است، سزاوار [آن] است که همه مسلمانان جهان، از قید اسارت و بردگی شیاطین بزرگ و ابرقدرت ها رها شده و [به] قدرت لایزال الله بپیوندند».

مقام معظم رهبری

«روز قدس را گرامی بدارید و آن را گرامی بشمارید».

«خودتان را برای راهپیمایی روز قدس آماده کنید، آن هم صحنه عظیمی است برای اینکه همه بدانند که ملت ایران در صحنه است، بیدار است، پابرجاست و از هیچ قدرتی و از هیچ قلدری در سطح عالم، باک ندارد».

«مردم ایران به عنوان متولیان روز قدس، باید کاری بکنند که برای دیگر ملت ها سرمشق شود؛ چون هرسال ملت های دیگر در گوشه و کنار، حتی در خود اروپا و جاهای دیگر به تبع شما، روز قدس را گرامی می دارند».

«روز قدس از روزهای مهم و تعیین کننده است. سال های متمادی است که سعی می شود مسئله قدس فراموش بشود. روز قدس درست تیری است به قلب این توطئه، حرکتی است برای خنثا کردن این توطئه خباثت آمیزی که استکبار و صهیونیسم و طرفداران و همکارانشان دست به یکی کرده اند تا به کلی مسئله فلسطین را به دست فراموشی بسپارند».

بیت المقدس از چند جهت برای مسلمانان دارای اهمیت است: نخست آنکه اولین قبله مسلمین جهان، اولین خاک ریز مبارزه با بزرگ ترین دشمن اسلام و مهم ترین عامل وحدت میان مسلمانان سراسر دنیا است.

هرسال در جمعه آخر ماه مبارک رمضان که روز جهانی قدس نامگذاری شده است مسلمانان سراسر جهان در همبستگی با مقاومت فلسطین در برابر اسرائیل راهپیمایی می کنند.

در این روز توجه جهانیان به اشغالگری چند دهه ای اسرائیل در سرزمین فلسطین و جنایاتش علیه فلسطینی ها جلب می شود.

این اهمیت فوق العاده باعث شده است بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره)، جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس بنامد، تا در این روز اهمیت بیت المقدس، جلوه گر و فریاد مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم، در سراسر جهان طنین انداز شود.

تنها راه از بین بردن ظلم یا جلوگیری از پیشروی آن، مبارزه است و انتفاضه فلسطین، یکی از همین مبارزه هاست که تا به حال باعث شده است رژیم صهیونیستی به هدف نهایی خود نرسد؛ که اگر چنین می شد، دیگر فلسطینی وجود نداشت.

تداوم انتفاضه، مقاومت جانانه 22 روزه در غزه را پدید آورد. این مقاومت، نماد انتفاضه است و انتفاضه، همان مبارزه با ظلمی است که روزی نماد آزادی قدس خواهد شد ان شاءالله.

مبارزه نظامی، یکی از راه های مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی است، اما برای کشورهایی چون ایران که بنا بر مصالحی نمی تواند در میدان نظامی علیه اسرائیل حاضر شود، مبارزات دیگری هم وجود دارد که شرکت در راهپیمایی روز قدس و گرامی داشتن آن، یک نمونه از مبارزه فرهنگی با دشمن غاصب است.

تحریم اقتصادی و قطع رابطه کشورهای اسلامی با رژیم اسرائیل و حامیان این رژیم، یکی از بهترین راه های مبارزه با رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام است که البته ملت های مسلمان باید این مهم را از دولتمردان خود که زیر بار این مبارزه نمی روند و متأسفانه دست دوستی با دشمن می دهند، مطالبه کنند. اگر بنا بر پیشنهاد هوشمندانه رهبر معظم انقلاب، اسرائیل و حامیان آن، تحریم نفتی شوند، کمر دشمنان اسلام شکسته می شود.

اکثر ملت های مسلمان، در روز قدس، برای مبارزه با رژیم صهیونیستی، در راهپیمایی شرکت می کنند که این نشان از بیداری ملت ها دارد، اما این کافی نیست، بلکه باید روز قدس علاوه بر مبارزه با اسرائیل، روز مبارزه مردم مسلمان هر کشوری که دولتمردانش حامی اسرائیل هستند، باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار