پيام استاندار یزد به مناسبت سالروز استقلال كانون وكلاي دادگستري و روز وكيل مدافع؛

زمانی قمی: نقش کانون وکلا در تحقق جامعه‌ای سالم و مدنی انکارناپذیر است

استاندار یزد با صدور پیامی به مناسبت سالروز استقلال كانون وكلاي دادگستري و روز وكيل مدافع، ضمن تبریک این روز به جامعه بزرگ وکالت کشور و استان؛ اظهار داشت: نقش کانون وکلای دادگستری به‌عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین نهاد مدنی در کشور نقش بی‌بدیلی در كمك به تحقق جامعه‌ای سالم و مدني است.
کد خبر: ۵۷۱۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ 26 February 2018
متن کامل پیام «محمود زمانی قمی» به مناسبت سالروز استقلال كانون وكلاي دادگستري و روز وكيل مدافع بدین شرح است:
به نام خدا
نام وكيل، همواره با صفات شريف و مقدسي همچون دفاع از حق، پايبندي صادقانه و متعهدانه به قانون و یاری‌رساندن به مظلوم عجين شده و از همين منظر است كه شغل وكالت شغلي مقدس در اذهان عمومي جامعه و مورداحترام براي عموم است.
بی‌تردید وكيلان متعهد، كاردان و قانون دان با بهره‌گیری از ابزار قانوني در دادگاه‌های صالحه در دفاع از حقوق افراد محق كوشيده و همواره ياريگر موكل خويش براي رسيدن به حقوق قانونی‌اش بوده‌اند كه اين مسئله به‌روشنی بر نقش و جايگاه مهم و تأثیرگذار وكالت می‌افزاید.
در اين ميان، كانون وكلاي دادگستري به‌عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین نهاد مدني در كشور نقش بی‌بدیلی در دادرسي عادلانه، توسعه مدنيت و تضمين حقوق شهروندي كه همواره از سوي دولت تدبير و اميد مورد تأکید قرارگرفته و منشور آن تنظيم و از سوي رياست محترم جمهوري نيز ابلاغ گرديده در كشور ايفا نموده است و نقش اين كانون در كمك به تحقق جامعه‌ای سالم و مدني غیرقابل‌انکار می‌باشد.
در ميان مؤلفه‌های جامعه اسلامي و حكومت قانون، حق دسترسي به وكيل مستقل جايگاه ویژه‌ای دارد كه اين موضوع، خود به‌روشنی بيانگر نقش و اهميت وكالت در جامعه مردم‌سالاری ديني است كه همواره نيز موردتوجه و تأکید قرارگرفته است.
این‌جانب در پايان با ارج نهادن به نقش بی‌بدیل وكيلان متعهد و خدوم ايران اسلامي، فرارسیدن هفتم اسفندماه، سالروز استقلال كانون وكلاي دادگستري و روز وكيل مدافع را به جامعه بزرگ وكالت تبريك عرض نموده و توفيق همگان را در راستاي دفاع از حق و عدالت و حقوق شهروندي در چارچوب قوانين نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مسئلت می‌نمایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار