مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان خبر داد:

کشف بیش از 274 تن مواد غذایی مشکوک به فساد و غیرمجاز در خوزستان

مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان از تشدید اجرای برنامه جمع‌آوری مواد غذایی غیرمجاز در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد و گفت: از ابتدای برنامه تاکنون بیش از 274 هزار کیلوگرم مواد غذایی مشکوک به فساد و غیرمجاز کشف شده است.
کد خبر: ۵۶۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴ 06 February 2018

 

کشف بیش از 274 تن مواد غذایی مشکوک به فساد و غیرمجاز در خوزستان

فرهاد صفدری با اشاره به اجرای برنامه جمع‌آوری مواد غذایی غیرمجاز در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: برنامه تشدید جمع‌آوری و معدوم‌سازی مواد غذایی غیرمجاز از ابتدای دی ماه سال جاری در شهرستان‌های خوزستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: تعداد 250 بازرس بهداشت محیط به صورت شبانه‌روزی ضمن بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله سوپرمارکت‌ها نسبت به جمع‌آوری و معدوم‌سازی مواد غذایی غیرمجاز از جمله کیک‌ها و کلوچه‌های فاقد مجوز، نان‌های بسته بندی بدون مجوز، ترشی‌ها و محصولات لبنی فاقد لیبل معتبر و محصولات مشکوک به فساد اقدام می‌کنند.

مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: از ابتدای طرح تاکنون بیش از 274 هزار کیلوگرم مواد غذایی مشکوک به فساد و غیرمجاز که سلامت مردم را در کوتاه‌مدت و بلند مدت تهدید می‌کند از دسترس خارج شده است.

صفدری عنوان کرد: پیش از اجرای این طرح، برنامه‌های آموزشی، جلسات هماهنگی بین‌بخشی و اطلاع‌رسانی عمومی با ذینفعان از جمله اصناف، اتحادیه‌ها برگزار شده و اطلاع‌رسانی‌های لازم در خصوص خودداری از عرضه محصولات غیرمجاز به آنها صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین در راستای جلوگیری از عرضه مواد غذایی غیرمجاز و بهبود وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع بیش از 535 نفر از متصدیان مراکز تهیه و توزیع اخطاریه جهت رفع نواقص بهداشتی دریافت کرده‌اند که در صورتی که پس از طی مهلت تعیین شده نسبت به رفع نواقص خود اقدام نکنند محل آنها پلمب خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار