استاندار یزد:

دفاع مقدس گنجینه‌ای که تا قرن‌ها می‌تواند راهنمای بشرباشد

استاندار یزد با اشاره به ضرورت حفظ فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ای است که تا قرن‌ها می‌تواند راهنمای بشریت باشد.
کد خبر: ۵۶۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴ 04 February 2018

به گزارش تابناک یزد، محمود زمانی قمی صبح امروز در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان یزد با اشاره به اهمیت موضوع دفاع مقدس در اذهان عمومی، گفت: امروزه در روزهای بسیار حساس آستانه پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرارگرفته‌ایم و حتماً با ورود هدف‌های متعالی این نهضت همیشه جاوید، باید مسیرهای بقای آن را به‌درستی شناسایی کرده و بر همان مسیرها گام نهیم.

وی افزود: یکی از مسیرهایی که باید فوق‌العاده توجه شود، موضوع ارج نهادن به دفاع مقدس و مشارکت همه ملت بزرگ ایران در این عرصه است؛ چرا که دفاع مقدس گنجینه بسیار گران‌بهایی است که تا قرن‌ها می‌تواند راهنمای بشریت باشد.

بنابه گزارش خبرگزاری فارس از یزد، استاندار با اشاره به شرایط سخت روزهای جنگ و غلبه بر همه دشواری‌ها، اظهار داشت: درگذشته با شرایطی که هیچ امکانی وجود نداشت و همه جهان با تمام امکانات خود از زمین و هوا و دریا به مرزهای کشورمان حمله کرد و طبیعتاً هدف از این حمله این بود که نهضت و انقلابی که برای اداره جامعه و به‌کارگیری دین در عرصه اداره جامعه به‌ظاهر رسیده است را از پای درآورد؛ اما این مهم به نتیجه نرسید.

زمانی قمی تصریح کرد: طبیعتاً هدف متعالی تمام مجاهدان راه خداوند چه دیروز در دفاع مقدس و چه امروزه در دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) این است که هدف جریان مقابل را از بین ببرند؛ به‌گونه‌ای که انقلاب اسلامی و جریان دینی زنده و جاویدان به حیات خود ادامه دهد و طبیعتاً بهره بردن از این گنجینه بزرگ و تمام ناشدنی گنجینه‌ای است که باید ارج داده شود.

این مقام مسئول تأسیس مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را یکی از راه‌های ارج نهادن به ارزش‌های دفاع مقدس برشمرد و بیان داشت: خوشبختانه مجموعه فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان یزد با همه هدف‌های متعالی خود به فرجام رسیده و همه می‌توانند از این گنجینه استفاده کنند؛ همچنین نسل جوانی که با کنجکاوی همه موضوعات گذشته را تعقیب می‌کند.

وی با اشاره به‌ضرورت ارتباط با نسل سوم، خاطرنشان کرد: ما موظفیم با بردباری و حوصله با نسل سوم ارتباط مؤثری داشته باشیم و همه داشته‌های بزرگ انقلاب اسلامی ایران را سخاوتمندانه به آن‌ها منتقل کنیم؛ همچنین ما باید در برابر نقدهای نسل جوان بردبار و صبور باشیم و وظیفه‌داریم طرفداران و پیروان این جریان باارزش را هرروز افزایش دهیم.

زمانی قمی در ادامه عنوان کرد: ارج نهادن به ارزش‌های دفاع مقدس یکی از وظایف جدی ما به شمار می‌رود؛ همچنین انجام این مهم اقتضائاتی ازجمله صبر و بردباری و گوش دادن به حرف‌های آن‌ها به دنبال دارد، چراکه انقلاب اسلامی ایران دارای ظرفیت بسیار بالایی است.

استاندار یزد بابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران پیرو سنت علی ابن ابی‌طالب بر پایه صبر و بردباری است، یادآور شد: ما افتخار می‌کنیم از اینکه از شیعیان ائمه‌ای هستیم که با مدارا دشمنان اسلام را به عرصه اسلام دعوت می‌کردند؛ همچنین باید سفره انقلاب اسلامی ایران گسترده شود؛ چراکه این خیمه بسیار بزرگی است و میلیاردها انسان تشنه حقیقت و آزادی و حریت می‌توانند زیر این خیمه قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از رسالت‌های گسترده شدن خیمه انقلاب اسلامی ایران به مسئولین نظام سپرده‌شده است و امید است به این وظیفه مهم توجه جدی شود، اضافه کرد: در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران هستیم و همه رفتارها باید اخلاقی باشد؛ چراکه انقلاب ما اخلاقی بود و تمسک به این روحیه‌ها بسیار باارزش است؛ چنانچه انسان تشنه اخلاق با این رفتارها جذب می‌شود و در کانون توجه به هدف‌های متعالی قرار می‌گیرد.

استاندار یزد در پایان تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران پیرو انقلاب اخلاق بوده است و امید است با همین مسیرها و تمسک با این روش‌ها از این انقلاب حفاظت و صیانت شود؛ لذا ما هیچ نگرانی از این موضوع نداریم که دیگرانی باشند که این نهضت را نپسندند و مهم این است که ما بر هدف‌های متعالی خود ایستاده و هیچ هراسی نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار