مصوبه «ته‌لنجی» زندگی و معیشت لنج‌داران و ملوانان را سخت کرده است

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مصوبه دولت در مورد ساماندهی ته‌لنجی گفت: این مصوبه زندگی و معیشت لنج‌داران و ملوانان جنوب را سخت کرده است.
کد خبر: ۵۴۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ 27 December 2017

سید کمال‌الدین شهریاری اظهار داشت: مصوبه دولت برای ساماندهی کالای همراه ملوان و ته‌لنجی دارای ضعف‌های فراوانی است که در تذکری به وزیر صنعتٰ معدن و تجارت نیز این موضوع را اعلام کردیم.

وی اضافه کرد: چهار ماه است که با ابلاغ این مصوبه زندگی و معیشت لنج‌داران جنوب کشور و به ویژه در استان بوشهر و شهرستان‌های دشتی و تنگستان مورد بی‌مهری و بی‌عنایتی قرار گرفته است.

نماینده شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این لنج‌داران و ملوانان هیچ راهی جز ارتزاق از طریق دریا ندارند و این مصوبه به هیچ وجه کافی و لازم برای امرار معاش ملوانان نیست.

مصوبه اصلاح شود

وی با اشاره به اینکه این مصوبه تاکنون یک مورد هم اجرا نشده است، تصریح کرد: به دلیل اشکالات بسیار زیادی که از نظر کارشناسی در مصوبه وجود دارد و همچنین به خاطر نبود زیرساخت‌ها و امکاناتی که در بنادر و گمرکات ما وجود ندارد این مصوبه اجرایی نشده است.

شهریاری افزود: از رئیس جمهور و وزیر صنعت انتظار داریم بر اساس نامه استاندار این مصوبه را متوقف کنند و ته‌لنجی به روال گذشته برای امرار معاش این ملوانان انجام شود و سپس آن مصوبه اصلاح و زیرساخت‌ها برای اجرای آن فراهم شود.

در روزهای اخیر، بازاریان در نقاط مختلف استان بوشهر اعتراض خود را نسبت به مصوبه ساماندهی ته‌لنجی اعلام کرده‌اند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار