واکس روی میوه بی زیان است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:واکس میوه در واقع ماده ای پارافین گونه است که برای براق شدن و ماندگاری بیشتر میوه استفاده می شود که با شستن از بین می رود و بی زیان است.
کد خبر: ۵۲۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 20 November 2017

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر حسین نیک نهاداظهار داشت: واکس میوه با شست و شو از بین می رود اما ترجیحا بهتر است مردم میوه هایی مانند سیب را که واکس به پوست میوه چسبیده است حتما پوست بگیرند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد:واکس میوه از تبخیر شدن آب درپوست میوه جلوگیری و زمان ماندگاری و انبار داری میوه ها را طولانی تر می کند، استفاده از واکس از نظر واحدهای نظارت بر مواد غذایی دانشگاه ها و وزارت بهداشت و سایر سازمان های نظارتی قانونی است و منعی ندارد.
نیک نهاد اضافه کرد : واکس زدن میوه‌ها به معنای آغشته کردن میوه‌ها به نوعی پارافین است و هیچ ضرری هم برای بدن ندارد زیرا این پارافین‌ها داخل سیب یا پرتقال نفوذ نمی‌کند و بیشتر هم برای بازار پسندی و فروش بهتر است و این واکس‌ها به هیچ عنوان سمی نیستند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد:‌ اولین اصل در تامین سلامت جامعه‌ در دسترس بودن و استفاده از غذای سالم است و دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بهره مندی از خدمات آزمایشگاه های معتبر و مورد اعتماد دراین زمینه نظارت های کافی انجام می دهد.
نیک نهاد اضافه کرد: غذاهایی که از محیط عرضه نمونه برداری می شود از سوی کارشناسان غذا دارو کنترل می شود، همچنین18 محصول خام کشاورزی از نظر سموم دفع آفات نباتی، کنترل و بررسی می شوند.
او بیان کرد: آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تمام ظرفیت و همچنین با همکاری آزمایشگاه های سطح شهر، نمونه های مختلف را برای تضمین سلامت مردم کنترل می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار