لزوم ایجاد باغ گیاه شناسی در کهگیلوی و بویراحمد

کد خبر: ۴۵۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷ 12 July 2017
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان با دارا بودن ۲۱۰۰ گونه گیاهی ظرفیت مناسبی برای ایجاد باغ گیاه شناسی دارد.

عزت الله بهشتی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: ایجاد اشتغال و آشنایی و شناخت مردم نسبت به گیاهان و مناطق حفاظتی از جمله مزایای ایجاد باغ گیاه شناسی است.

وی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم در زمینه توسعه کشت گیاهان دارویی و صنعتی از هیچ کمکی دریغ نکرد، عنوان کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی سبب اشتغال زایی، افزایش سطح پوشش گیاهی، کنترل فرسایش خاک و معرفی نسبی استان به عنوان قطب گیاهان دارویی می‌شود.

بهشتی‌فرد ابراز کرد: در دولت یازدهم در سطح 12 هزار و 555 هکتار با اعتباری افزون بر 25 میلیارد ریال توسعه کشت گیاهان دارویی انجام شد که نقش آن در اقتصاد بر هیچ کسی پوشیده نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد: افزود: از هر هکتار 120 کیلوگرم باریچه به ارزش 120 میلیون ریال توسط صاحبان سامانه‌های عرفی استحصال و این محصولات باریچه به کشورهای خارجی صادر شد.

بهشتی‌فرد بیان کرد: در زمینه مرتع داری فعالیت‌های متنوعی از قبیل کپه کاری و بذرکاری در عرصه‌های ملی به میزان 4 هزار و 251 هکتار با اعتباری افزون‌بر 13 میلیارد ریال انجام شد.

وی با اشاره به اینکه با هزینه 600 میلیون ریال برنامه مدیریت مراتع در 42 هزار و 330 هکتار از عرصه‌های ملی اجرا شد گفت: چرای دام در بیش از 794 هزار هکتار از مراتع استان ساماندهی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار