اعلام خسارت آتش سوزی های سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد

کد خبر: ۴۵۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹ 01 July 2017
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد از وقوع 50 فقره آتش سوزی در جنگلها و مراتع این استان از ابتدای سالجاری تا 10 تیرماه خبرداد.

سرهنگ محمد رحیم برزمند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: طی این تعداد آتش سوزی 249 هکتار و 9200 متر از عرصه های جنگلی و مرتعی این استان طعمه حریق شد.

وی بیان کرد: پنج میلیارد و 300 میلیون تومان، خسارت ناشی از این آتش سوزی ها در جنگلها و مراتع استان بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: تاکنون 7 نفر از مقصران و سهل انگارانی که در آتش سوزی جنگلها و مراتع استان نقش داشتند توسط یگان منابع طبیعی استان شناسایی، دستگیر و تفهیم اتهام شدند. برای این افراد تشکیل پرونده شده و سپس جهت سیر مراحل قانونی به محاکم قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: بیش از 60 درصد آتش جنگلهای این استان در شهرستان باشت اتفاق افتاده که مابقی به ترتیب در شهرستانهای بویراحمد، دنا، لنده، چرام و بهمئی، کهگیلویه و گچساران بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: از مردم استان می خواهم نسبت به حفظ و صیانت از جنگلهای خدادادی استان حساسیت بیشتری نشان دهند و از روشن کردن آتش بعلت وزش باد شدید و پوشش بالای مرتع و جنگل خودداری کنند چه بسا که با یک حریق و ناتوانی اشخاص در اطفاء آن باعث خسارات جبران ناپذیری بر پیکر انفال و این سرمایه ملی که برای آیندگان است، وارد می شود.

سرهنگ برزمند ضمن تقدیر و تشکر از دستور بارزس کل استان در رابطه با کلیه نهادها و ادارات لشکری و کشوری و مدیران دستگاههای اجرایی جهت همکاری و کمک به منابع طبیعی اضافه کرد: مستند به تبصره ماده 47 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور، الزام و تلکیف قانونی مبنی بر همکاری و کمک با کلیه وسایل و امکانات در اختیار جهت اطفاء و کنترل آتش سوزی در جنگلها حسب درخواست اداره کل منابع طبیعی استان یاد آور می شود که در صورت هرگونه مسامحه، قصور و حسب مورد در این زمینه، اقدامات تعقیبی لازم طبق مقررات صورت خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار