از شعله های کوچک آتش نگذرید

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: با مشاهده کوچکترین شعله و دود سعی کنید آن را خاموش کنید یا با مراکز آتش نشانی، یگان حفاظت محیط زیست (۱۵۴۰) و یگان حفاظت منابع طبیعی (۱۵۰۴) تماس بگیرید.
کد خبر: ۴۵۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱ 30 June 2017
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان بااشاره به گرم شدن دمای هوا و خطر وقوع آتش‌سوزی در مراتع استان همدان، گفت: احتمال وقوع آتش سوزی در محیط‌های طبیعی همدان افزایش یافته است.

به گزارش مهر، محمدرضا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عرصه های طبیعی اعم از جنگل، مرتع، بیشه زار، پارک های ملی، مناطق حفاظت شده در زمره سرمایه های ملی و خدادادی کشور و به لحاظ اهمیت زیست محیطی متعلق به تمامی نسل ها است.

وی با قدردانی از دوست داران طبیعت و حامیان محیط زیست که در راستای پیشگیری و اطفاء حریق عرصه های طبیعی کمک می کنند، اضافه کرد: با توجه به مجازات های تعیین شده در ماده ۶۷۵ و تبصره ۲  قانون مجازات اسلامی، هر کسی به صورت عمدی جنگل، اشجار و طبیعت را آتش بزند، به حبس از دو تا ۵ سال محکوم می شود.

وی عنوان کرد: باتوجه به افزایش دما و خشکی هوا، احتمال وقوع آتش سوزی در محیط های طبیعی افزایش یافته است و بنابراین باید کشاورزان، دامداران، گردشگران و تمام کسانی که در محیط های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح حاضر می شوند از روشن کردن آتش تا اطلاع ثانوی جدا خودداری کنند.

وی از مامورین حفاظتی دستگاههای مسئول، شوراهای شهرها و روستاها، دهیاری ها و شهروندان خواست حساسیت لازم در قبال این مسئله را داشته باشند و با مشاهده خطر، بلافاصله برای اطلاع رسانی یا خاموش کردن آتش اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: با مشاهده کوچکترین شعله و دود سعی کنید آن را خاموش کنید یا با مراکز آتش نشانی، یگان حفاظت محیط زیست (۱۵۴۰) و یگان حفاظت منابع طبیعی (۱۵۰۴) تماس بگیرید.

وی گفت: بر اساس بنده ماده ۱۳قانون شکار وصید، ایجاد و فراهم نمودن مقدمات آتش سوزی در پارک های ملی، آثار طبیعی ملی، مناطق حفاظت شده و پناهگاههای حیات وحش که بر اثر بی مبالاتی و یا عدم رعایت مقررات محیط زیست و یا تخلف از نظامات دولتی باشد به جزای نقدی یا حبس از ۹۱ روز تا ۳ سال و در صورت تکرار به هر دوی این مجازات ها محکوم می شوند و اعمال خواهد شد.

محمدی با بیان این مطلب افزود: تبصره ۲ ذیل ماده فوق نیز تاکید می کند که مجازات شروع به جرم فوق شش ماه تا دوسال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار