آغاز برداشت باقلای سبز در مزارع دره‌شهر

مدیر جهاد کشاورزی دره‌شهر از آغاز برداشت باقلای سبز در سطح ۶ ٧٠ ھکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد .
کد خبر: ۴۱۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰ 23 April 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛مهندس طیار فیلی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود به طور متوسط در هر هکتار ١٠ تن و در مجموع ۶ ٧٠٠ تن باقلای سبز به ارزش 78 میلیارد و 100 میلیون ریال تولید و برداشت شود که علاوه بر تأمین نیازھای داخلی استان ٨٠ درصد محصول تولیدی به اغلب استان‌های کشور از جمله تهران، کرج، قم، اراک و سایر استان‌های همجوار صادر می‌شود. 

مدیر جهادکشاورزی دره‌شهر افزود: ٧٠٠ نفر کشاورز بهره‌بردار به صورت مستقیم در کشت و ٢۶٠٠ نفر نیز در برداشت این محصول مشغول فعالیت ھستند.

وی ارقام کشت شده این محصول را برکت، شاخ بزی و سرازیری عنوان کرد و گفت: اکثر مناطق حوزه این شهرستان (بخش مرکزی و ماژین) اقدام به کاشت باقلا می‌کنند.

فیلی از جمله خدمات ارائه شده به کشاورزان باقلا کار در زمینه‌ھای کاشت و داشت و برداشت را تهیه نهاده‌های کشاورزی به ویژه کود شیمیایی، ارائه توصیه‌های کارشناسی به خصوص زمان کاشت مناسب، مبارزه با علف‌های هرز و برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی و دانش فنی کارشناسان عنوان کرد و گفت: این محصول تولیدی توسط دلالان و واسطه‌ها خریداری و به بازار های مصرف عرضه می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی دره‌شهر افزایش سطح زیر کشت این محصول در شهرستان را درمقایسه با سال زراعی گذشته  ٢٠ درصد بیان و اضافه کرد: از جمله دلایل افزایش سطح زیر کشت، قیمت خوب محصول و تناوب زراعی مناسب است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نبود مراکز خرید تضمینی محصول، میدان میوه و تره بار و وجود دلالان و واسطه‌ها از جمله مشکلات تولید کنندگان محصول باقلا این شهرستان به شمار می‌رود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار