نهالکاری کانون‌ های بحرانی ریزگردها در شهرستان کارون

کار نهال کاری در کانون های ریزگرد در جنوب شهرستان کارون با سرعت در حال انجام است
کد خبر: ۳۸۹۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 06 March 2017
 فرماندار شهرستان کارون گفت: کانون‌ های بحرانی ریزگردها که در محدوده نهالکاری کانون‌ های بحرانی ریزگردها در شهرستان کارونکارون و اهواز شناسایی شده‌اند به مساحت ۴۲ هزار هکتار هستند که در جنوب کارون و جنوب شرق اهواز واقع هستند و طبق برنامه‌ ریزی انجام شده در چهار هزار هکتار تا چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از این اراضی نهال‌ کاری خواهد شد.

معصومه خنفری اظهار کرد: تاکنون ٦٠٠ هکتار از این اراضی کشت شده است که ٤٥٠ هکتار از این اراضی در شهرستان کارون و ١٥٠ هکتار در شهرستان اهواز واقع شده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۱۰ درصدی در کار نهال کاری عنوان کرد: ١١ کارگاه به منظور کشت نهال به کارگیری شده‌اند که از این تعداد ٩ کارگاه فعال هستند و دو کارگاه در حال تجهیز است. همچنین ۱۷۶ هزار عدد نهال از نوع کهور، شورگز، اکالیپتوس و اتریپلکس در کارگاه‌ها تخلیه شده است که ۱۳۵ هزار نهال به کمک اهالی بومی منطقه کشت شده است.

فرماندار شهرستان کارون با اشاره به اینکه  مهار کانون های ریزگرد از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: از زمان آغاز عملیات، پخش آب در ۱۰۰ تا ۱۱۰ هکتار از اراضی شهرستان کارون که در محدوده کانون های ریزگردها قرار دارند، انجام شده است و این امر در تثبیت خاک و جلوگیری از پدیده ریزگردها تاثیر بسیاری خواهد داشت.

شهرستان کارون که پیش از این از توابع اهواز بود در سال 91 با مصوبه دولت از شهرستان اهواز جدا و با مرکزیت شهر کوت عبدا... به شهرستان تبدیل شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار