معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه تکلیف دستگاه‌های اجرایی است

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه فارغ از تخصیص یا عدم تخصیص اعتبار، تکلیف دستگاه های اجرایی است.
کد خبر: ۳۴۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲ 15 December 2016
محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه، افزود: دستگاه ها باید در اجرای این طرح ها از جمله صرفه جویی در مصرف آب، تغییر الگوی کشت، آبیاری قطره ای، لای روبی و ساماندهی رودخانه ها و پر کردن چاه های غیرمجاز احساس مسوولیت کنند.

وی با بیان اینکه برخی دستگاه ها به صورت جدی به موضوع احیای دریاچه ارومیه وارد نشده اند، یادآوری کرد: حل دریاچه ارومیه نیازمند اجماع جمعی و ملی است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: تکالیف دستگاه ها در ستاد احیای دریاچه ارومیه مشخص شده و نبود اعتبار برای انجام ندادن اقدام در این خصوص از سوی دستگاه ها قابل توجیه نیست.

پورمهدی، از روحانیان خواست در روستاها با آگاه سازی روستائیان از وضعیت دریاچه ارومیه انگیزه و مشارکت آنان را در اجرای طرح های احیای این دریاچه جلب کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با انتقاد از ضعف ارتباط بین دانشگاه و دستگاه های اجرایی گفت: دستگاه های اجرایی باید در خصوص احیای دریاچه ارومیه با گروه پایش دانشگاه تبریز همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

سعید شبستری، افزود: هر یک از دستگاه های مسئول در ستاد احیای دریاچه ارومیه باید با استفاده از اعتبارات و امکانات موجود خود در این زمینه فعالیت کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌ شرقی نیز در این جلسه از ابلاغ اعتبار 3 هزار میلیارد ریالی برای طرح های احیای دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: سهم استان از این رقم 18 درصد است.

خلیل ساعی افزود: تراز دریاچه ارومیه هم اکنون با افزایش 28 سانتی متری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 1 هزار و 270 متر و 49 سانتی متر رسیده که این میزان با تراز سال 1392 همخوانی دارد.

وی یادآوری کرد: امسال میزان نزولات جوی و ارتفاع آب دریاچه نسبت به بلند مدت و سال گذشته کاهش نشان می‌دهد.

ساعی، ادامه داد: وظیفه دولت و ستاد احیا در ارتباط با تثبیت وضعیت دریاچه انجام شده ولی اگر امسال برنامه‌های احیا را آغاز نکنیم به هدف مورد نظر دست نخواهیم یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار