مدیر‌عامل آب منطقه‌ای کرمانشاه:

80 درصد بارش‌ها به‌صورت روان‌آب از کرمانشاه خارج می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه 80 درصد بارش‌ها به‌صورت روان‌آب از کرمانشاه خارج می‌شود، گفت: حفاظت از دشت‌ها، مدیریت و مهار آب‌های سطحی و ذخیره‌سازی آن بخش مهمی از مدیریت منابع آب در استان است.
کد خبر: ۳۲۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸ 15 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،کیاست امیریان امروز با اشاره به اینکه در 10 سال اخیر هفت سال بارندگی زیر متوسط در کشور داشته‌ایم، اظهار داشت: با پیش‌بینی انجام شده بارندگی پاییزی در استان از دست رفته و بارندگی پاییز امسال کمتر از متوسط است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به کاهش 700 میلیمتری در طی دوره خشکسالی، ادامه داد: مازاد بارندگی در سال گذشته 200 میلیمتر بود که به‌طور قطع خیلی کمتر از میزان کاهش دوران خشکسالی است.

این مسؤول با تاکید بر مبارزه با حفر و بهره‌برداری از چاه‌های غیرمجاز در استان، افزود: سال گذشته 826 حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده است و طی نیمه نخست سال‌جاری نیز 321 حلقه چاه غیر‌مجاز از چرخه بهره‌برداری خارج شده است.

به گفته امیریان، 80 درصد بارش‌های استان به‌صورت روان‌آب از استان خارج می‌شود که مهار و ذخیره‌سازی آن بخش مهمی از مدیریت منابع آب در استان است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از بهره‌برداری از سد مخزنی زمکان تا پایان سال‌جاری خبر داد و یادآور شد: کار آبگیری سد آغاز شده است و آب سد سال گذشته به‌صورت آزمایشی در خدمت باغداران شهرستان گهواره قرار گرفت.

این مسؤول ادامه داد: با اجرای این طرح یک‌هزار هکتار از زمین‌های دیم منطقه و 570 هکتار از باغات گهواره آبیاری می‌شود.

وی به هزینه 180میلیارد تومانی احداث سد مخزنی زمکان اشاره کرد و گفت: ساخت این سد سال 85 شروع شد.

امیریان، مدیریت و مهار آب‌های سطحی، حفاظت از دشت‌ها، فرهنگ‌سازی به کمک رسانه‌ها و آموزش و پرورش، بهینه‌سازی مصرف آب در بخش‌های مختلف را از اهداف مهم تشکیل شورای حفاظت منابع آب دراستان برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار