قصرشیرین در روز عید غدیرخم غرق در نور و شادی است

مساجد، تکایا، خیابان ها و معابر عمومی قصرشیرین از چند روز قبل آذین بندی و چراغانی شد و مردم نیز در روز عید سعید غدیرخم و همچنین دوشنبه شب با توزیع شیرینی، شربت، نذورات و برپایی ایستگاه های صلواتی این مناسبت را گرامی داشتند.
کد خبر: ۲۹۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ 21 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،دوستداران اهل بیت (ع) و عاشقان ولایت هم زمان با این روز بزرگ، اقدام به بجای آوردن صله رحم و دیدار با بزرگان و سادات می کنند تا به مناسبت این روز از آنان عیدی بگیرند. 
به همین مناسبت آیین جشنی در روز سه شنبه در مسجد جامع قصرشیرین با حضور گسترده اقشار مختلف مردم مرزنشین برگزار شد. 
یکی از سخنرانان در این آیین به بیان اهمیت واقعه غدیر و تبیین ابعاد آن برای شرکت کنندگان پرداخت. ارصول تفکر ولایی، ولایتمداری، تبعیت از امام و امام شناسی از دیگر ابعاد سخنان سخنرانان در این آیین ها بود. 
برخی از زوج های جوان و ارادتمند به ساحت مقدس امیر مومنان علی (ع)، در روز عید سعید غدیرخم اقدام به برپایی جشن ازدواج خود کردند و تردد خودروهای عروس در سطح شهر بسیار مشهود است. 
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار نفر جمعیت و 186 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که در این منطقه مرزی مسلمانان با داشتن مذاهب اسلامی مختلف شامل شیعه، سنی و اهل حق در کنار یکدیگر با مسالمت زندگی می کنند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار