قم، قطب تولید کفش‌های ماشینی و صندل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بابیان اینکه استان قم ۳ درصد تنوع معدنی کشور را دارد، گفت: قم قطب تولید کفش‌های ماشینی و صندل است که می‌تواند آمار صادرات استان را ارتقا بخشد.
کد خبر: ۲۹۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 18 September 2016
به گزارش تابناک قم، احمد ذاکری بابیان اینکه استان قم دارای پتانسیل‌های قوی در زمینه‌های مختلف است، اظهار داشت: این استان تمام شاخصه‌های توسعه و راه‌های ارتباطی را دارد برای مثال فرودگاه قم یکی از این پتانسیل‌ها است و امیدواریم با برداشته‌شدن موانع یکی از شاخصه‌های توسعه تحقق یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به جایگاه منطقه ویژه سلفچگان در توسعه اقتصادی کشور و استان افزود: بسیاری از استان‌ها تشنه داشتن یک چنین منطقه‌ای هستند در حالی‌ که این منطقه بیش از یک دهه است که در استان ایجادشده و برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی یکی از عوامل توسعه است.

ذاکری با تأکید بر اینکه تمام شاخصه‌های توسعه در استان قم جمع شده و به‌منظور بهره‌برداری از این پتانسیل‌ها باید هوشمندانه عمل کنیم، گفت: در حوزه صنعت نزدیک به دو دهه است که قم به استان تک شهرستانی تبدیل‌شده ‌و در همین دو دهه بیش از 2 هزار واحد تولیدی در استان در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرک شکوهیه 100 واحد تولیدی دارد و یکی از مناطق برتر کشور است، گفت: استان قم 3 درصد تنوع معدنی کشور را داراست همچنین وجود همین پتانسیل‌های صنعت، معدن و حوزه تجارت پتانسیل برای استان ایجاد کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: استان قم در بخش صنعت چاپ و نشر رتبه دوم کشوری را دارد، 2 مرکز تخصصی چاپ و نشر در استان ایجادشده است همچنین در بخش IT استان از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و این‌ها همه نشان از ظرفیت و پتانسیل‌های بالای استان دارد.

ذاکری بابیان اینکه دریاچه نمک قم یک پتانسیل بزرگ برای استان است، گفت: یکی از بحث‌هایی که در حوزه تجارت داریم بحث فرش ابریشم قم است که می‌تواند درآمدزایی داشته باشد همچنین قم قطب تولید کفش‌های ماشینی و صندل است که می‌تواند آمار صادرات استان را ارتقا بخشد.

وی یکی از خوشه‌های مهم استان را صنعت تولیدات مبلمان بیان و خاطرنشان کرد: این صنعت توانسته برای بیش از 40 هزار نفر در استان اشتغال ایجاد کند و در کشور جزء 4 استان برتر می‌توانیم باشیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار