آغاز اجرای طرح آموزش مادران کارآفرین‌پرور در قزوین

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: امیدواریم در مهر ماه سال جاری اجرای طرح آموزش مادران کارآفرین‌پرور را آغاز کنیم.
کد خبر: ۲۶۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ 24 July 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین منصور جلیلوند در نشست خبری که صبح امروز در اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی در هفته ملی مهارت در این استان پیش‌بینی شده است که از موارد آن می‌توان به دیدار با فرمانداران شهرستانی و سخنرانی مسؤولان فنی و حرفه‌ای استان قزوین قبل از خطبه‌های نماز جمعه اشاره کرد.

وی با اشاره به وجود مراکز فنی و حرفه‌ای در استان قزوین طی سال جاری افزود: در حال حاضر 11 مرکز و 72 کارگاه فنی و حرفه‌ای به صورت ثابت در این استان فعال بوده و آموزش‌های مختلف در حوزه کشاورزی، صنعت، فرهنگ و هنر و خدمات در آنان صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان قزوین بیان کرد: بخشی از مکان‌های آموزشی این اداره‌کل در شعب شهری و دانشگاهی و بخشی دیگر در روستاها فعال است و علاوه بر محل‌های یاد شده آموزش‌ها در زندان‌های شهرستانی و استانی نیز صورت می‌گیرد.

جلیلوند عنوان کرد: دو مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در زندان شهرستان بویین‌زهرا و دو مرکز در زندان مرکزی شهرستان قزوین فعال است و آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی در آن به زندانیان ارائه می‌شود.

این مسؤول گفت: تبدیل فرصت شغلی به اشتغال پایدار به واسطه مهارت‌های آموزشی یکی از مهم‌ترین رویکردهای اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین است و این اداره‌کل در آموزش‌های بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین صنایع حضور دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین یادآور شد: برنامه‌ها و سیاست‌های مهمی را در سال جاری پیش‌بینی کرده‌ایم که از موارد آن می‌توان به حمایت از بخش خصوصی با انجام آموزش‌های مهارتی در آموزشگاه‌های آزاد، تنوع‌بخشی به آموزش‌ها، توانمندسازی جامعه و افراد در بخش روستایی و حرکت در راستای راهبرد سال جاری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل دو برنامه مدون پیش‌بینی شده است که از موارد آن توانمندسازی افراد در مناطق محروم و بخش دیگر نیز شامل اجرای طرح آموزش مادران کارآفرین پرور است که امیدواریم این طرح را از مهر ماه سال جاری آغاز کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار