ظرفیت مرغداری‌های گوشتی اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ظرفیت مرغداری‌های گوشتی استان اردبیل بیش از 6 میلیون قطعه بوده که در این مجموعه‌ها تولید باکیفیت مدنظر و مورد هدف است.
کد خبر: ۲۴۴۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 12 June 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، عدیل سروی صبح امروز در جریان بازدید استاندار اردبیل از واحد تولیدی آرتاجوجه، حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران را در بخش تولید متنوع محصولات دامی در استان یادآور شد و گفت: ما علاوه بر واگذاری زمین با تغییر کاربری نسبت به تکمیل زنجیره تولید محصولات دامی اعم از تولید گوشت قرمز و سفید دراستان از تولیدکنندگان توانمند و شایسته‌ای همچون حاج‌نوری حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه 6 میلیون قطعه ظرفیت مرغداری گوشتی استان است که در راستای تولید و صادرات از این ظرفیت بهره‌برداری می‌شود، افزود: با توجه به اینکه 400 هزار تن مازاد تولید گوشت قرمز در کشور داریم، سیاست وزارت جهاد کشاورزی در گام اول توجه به صادرات این محصولات با هدف کاهش نوسانات بازار داخلی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ظرفیت مرغداری‌های گوشتی استان اردبیل بیش از 6 میلیون قطعه بوده که در این مجموعه‌ها تولید باکیفیت مدنظر و مورد هدف است.

سروی ادامه داد: به رغم تلاش وزارت جهاد کشاورزی با توجه به پایین بودن استانداردهای تولیدکنندگان داخلی با شرایط بین‌المللی ما با هدف ساماندهی این حوزه عرضه جوجه یک روزه و کنترل جوجه‌ریزی را نیز بر اساس سقف تعیین شده استان‌ها در این زمینه مورد توجه قرار دادیم.

وی تصریح کرد: این کار با همکاری اتحادیه مرغداران و امور دام در حال انجام است، به طوری که در سایه این اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها معاونت بهبود تولیدات دامی ما سال گذشته موفق شده در جایگاه برتری قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: امروز آثار و برکات مدیریت صحیح در تولید و عرضه گوشت سفید را در سطح جامعه مشاهده می‌کنیم، به طوری که نسبت به استان‌های همجوار زنجان و آذربایجان شرقی کیفیت تولید ما بالاتر و قیمت‌ها نیز پایین‌تر است.

سروی اظهار کرد: ما از واحد تولیدی آرتاجوجه و تلاش مدیریت این مجموعه حاج نوری قدردانی می‌کنیم که اقدامات لازم در عرضه گوشت سفید به بازارهای روسیه را فراهم کرده و ما به راحتی می‌توانیم اضافه تولیدمان را در بسته‌بندی باکیفیت و با برند مناسب و رعایت استانداردها به کشورهای دیگر صادر کنیم.

وی افزود: در کنار صادرات این محصولات، صادرات جوجه یکروزه نیز از توان و شرایط مطلوب‌تری برخوردار شده که امیدواریم در این زمینه نیز حرکت‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌‌ها به شکل درست اتفاق بیفتد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار