کاشت جنین در شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برای مقابله با ناباروری در زنان به‌زودی مرکز «آی وی اف» یا کاشت جنین از سوی این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۲۳۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 30 May 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:محمدهادی ایمانیه بعدازظهر امروز در حاشیه برگزاری همایش تبیین سیاست‌های جمعیتی در سخنانی اظهار داشت: توجه به داشتن فرزند کم در میان قشر تحصیل‌کرده و دانشگاهی، افزایش سن ازدواج مردان به 28 و زنان 24 سال و فاصله بسیار بین فرزندان دوم و سوم ازجمله مشکلاتی است که با آن‌ها روبه‌رو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مراکز ناباروری در استان فارس مهم‌ترین رویکرد دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که با اجرایی شدن آن بسیاری از مشکلات روحی و روانی ناشی از نداشتن فرزند برطرف می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، شورای انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد رشد جمعیت از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی است.

ایمانیه در مورد بیانات مقام معظم رهبری بیان داشت: جمعیت جوان، بانشاط، تحصیل‌کرده و باسواد کشور امروز یکی از عوامل مهم پیشرفت است و ارتقا، پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشین و رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان که معظم‌له ایراد فرموده‌اند باید ملاک و معیار دانشگاهیان و متولیان فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه افزایش سن ازدواج لطمه‌های بسیاری به‌سلامت زوج‌ها وارد کرده و اشتیاق فرزندآوری را کاهش داده است، افزود: فرهنگ‌سازی و برگزاری همایش‌های جمعیتی، نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی و نیز مشاوره پیش، حین و بعد از ازدواج شاهد افزایش 14 درصدی فرزندآوری در زوج‌های جوان در استان فارس را به دنبال دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: با تعامل و هم‌افزایی سازمان‌ها، مجامع دانشگاهی، حوزه‌های علمیه، آموزش‌وپرورش و کارمندان دولت که بدنه شهروندان را تشکیل می‌دهند و نیز برگشت به روش زندگی اسلامی و ایرانی شاهد کاهش سن ازدواج در میان جوانان خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار