سفیر فنلاند:اماده شدن بانکهای فنلاندی برای ارتباط با بانکهای ایران

کد خبر: ۲۲۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 14 May 2016


به گزارش تابناک لرستان به نقل از ایسنا لرستان ،سفیر فنلاند گفت: محصولات تولیدی کشور فنلاند در بیش از 120 کشور دنیا عرضه می‌شود.

 هاری کمرانین در نشست مشترک با نمایندگان بخش خصوصی در استان لرستان، افزود: بهترین داروهای دنیا در کشور فنلاند تولید می‌شود و اگر به یکی از بیمارستان‌های بزرگ دنیا بروید محصولات فنلاند را مشاهده می‌کنید و از رباط‌های هوشمندی که در داروخانه‌ها به کار گرفته می‌شود نیز مشاهده خواهید کرد.

وی اظهار کرد: یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌های فنلاند دانشگاه آستون می‌باشد که شهروندان ایران اگر به دنبال مدرک بین‌المللی تجاری هستند می‌تواند در تهران با سپری کردن دوره‌های لازم این مدرک را از دانشگاه آستون کسب کنند.

سفیر فنلاند در ایران تصریح کرد: محصولات تولیدی کشور فنلاند در بیش از 120 کشور دنیا عرضه می‌شود و وقتی به دبی، سنگاپور و بسیاری از کشورهای آسیایی سفر می‌کنید آسانسورهای ساخت کشور فنلاند را می‌بینید.

کمرانین اضافه کرد: علاوه بر آسانسور محصولات تولیدی مانند ظرف‌های کشویی و پله‌های برقی از کشور فنلاند دارای مشهوریت بالایی در دنیا هستند. همچنین موتورهای دیزلی برای کشتی‌های بزرگ توسط شرکت‌های فنلاندی ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه 10 درصد از صادرات کشور فنلاند در زمینه تکنولوژی سلامت است، خاطرنشان کرد: یک کتابچه تهیه کرده‌ایم که در آن تمام قانون‌های صادرات و راه‌های صادر کردن محصولات به فنلاند را شرح داده است وبازرگانان و تجار لرستانی می‌توانند با استفاده از این کتابچه شرایط را برای صادر کردن کالاهایی همچون سنگ‌های معدنی، محصولات کشاورزی و غیره را فراهم کنیم.

سفیر فنلاند افزود: تمام سعی خود را می‌کنیم که به نحو احسن یک ارتباط خوب بین استان لرستان و کشور فنلاند فراهم کنیم.

کمرانین اظهار کرد: یک سال و نیم گذشته 200 نفر از کشور فنلاند در هیئت‌های مختلف به ایران آمدند که از جمله حضور وزیر راه و ترابری و وزیر کشاورزی و محیط زیست فنلاند در ایران را می‌توان نام برد که بر این اساس در بحث‌های پارلمانی، کشاورزی و اقتصادی دریچه‌های خوبی بین 2 کشور باز شده است.

وی گفت: تمام بانک‌های فنلاندی برای برقراری ارتباط با ایران آمده شده‌اند و بزرگترین بانک فنلاند برای حل مشکلات بانکی با ایران در حال تلاش است که امیدواریم مشکلات موجود برطرف شود کما اینکه در سطح بالاتری نیز پیگیری خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار