فعالیت 620 ماما در مراکز درمانی استان یزد

کد خبر: ۲۲۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴ 05 May 2016

به گزارش تابناک یزد، کارشناس مسئول مامایی دانشگاه علوم پزشکی یزد،‌ مامایی را از جمله مشاغل سخت و حساس در رشته‌های زیر مجموعه پزشکی دانست و گفت: 620 ماما در مراکز درمانی استان یزد در حال ارائه خدمت هستند.


"فرخنده ملک‌ثابت" با اشاره به حساسیت مسئولیت مامایی در راستای ارائه خدمت به مادران باردار،‌ اظهار کرد: صبوری،‌ اخلاق‌مداری و تخصص، از جمله ویژگی ماماهای یزدی است.

وی ماماها را بازوان توانمند مراکز درمانی جهت دستیابی به بیمارستان دوستدار مادر دانست و بیان کرد: در حال حاضر 620 ماما در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی غیر دانشگاهی در حال خدمت هستند.

ملک‌ثابت کنترل وضعیت حیاطی مادر و نوزاد در یک زمان را از جمله ویژگی‌های مسئولیت مامایی دانست و بیان کرد: مدیریت زمان به منظور بهره‌گیری از علم و سرعت عمل در شغل مامایی ضروری است.

این مقام مسئول ارتقای جایگاه مامایی را از جمله ضروری‌ترین نیاز ماماهای استان عنوان کرد و گفت: حرفه‌ی مامایی حلقه ارتباط ارائه خدمات بین مشاغل مهم پزشکی و پرستاری محسوب می‌شود.

کارشناس مسئول مامایی استان در پایان نیز با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ زایمان طبیعی در استان، گفت: حمایت دولت در طرح تحول سلامت، نقش مهمی در افزایش تعداد زایمان‌های طبیعی ایفا کرده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار