يزد در حال تبديل شدن به مقصدي براي گردشگران

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري يزد گفت: رشد 44 درصدي اقامت مسافران نوروزي در استان و تفاوت 29 درصدي آن با ميانگين كشوري بيانگر اين است كه يزد در حال تبديل شدن به مقصدي براي گردشگران است.
کد خبر: ۲۱۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵ 27 April 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدمهدي شرافت در جلسه ارائه گزارش عملكرد ستاد اجرايي خدمات سفر استان يزد ويژه نوروز 95 افزود: انعكاس مثبت رسانه ها و همچنين برخورد مردم از عملكرد ستاد در نوروز ‎9‎5، نشانگر اين است كه ميهماناني كه در نوروز ‎9‎5 در استان يزد حضور يافتند از اين انتخاب راضي بودند و با خاطره اي خوش شهر را ترك كردند.

وي اظهار كرد: باتوجه به اينكه ستاد خدمات سفر، محدود به ايام تعطيلات نوروز نيست و بايد در طول سال و به طور مداوم فعاليت خود را دنبال كند، اين جلسات در سال جاري با كيفيت و كميت بهتر برگزار خواهد شد.
مديركل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري يزد با اشاره به افزايش 9.5 درصدي تردد جاده اي اين استان در نوروز ‎9‎5خاطرنشان كرد: در اين مدت افزايش ‎4‎4 درصدي اقامت را در حالي شاهد بوديم كه ميانگين كشوري 15 درصد اعلام شده است و مي توان به اين نكته پي برد كه شهر تاريخي و كهن يزد بيش از گذشته به مردم معرفي شده است.
شرافت برگزاري برنامه هاي متنوع فرهنگي از سوي ارگانهاي مختلف از جمله شهرداري، اوقاف ، تبليغات و ساير دستگاههاي همكار ، اجراي تورهاي كويرنوردي با كيفيت بالاتر نسبت به سالهاي گذشته و تبليغات صدا و سيما ، رسانه ها و همچنين آژانس هاي مسافرتي را از جمله عواملي دانست كه موجب ماندگاري بيشتر مسافرين در ايام نوروز ‎9‎5 شد.
دبير ستاد خدمات سفر استان يزد تاكيد كرد: باتوجه به اينكه ريسك سرمايه گذاري در گردشگري بالاست، اميدواريم در سال ‎9‎5 با حمايت مسئولان استاني از بخش خصوصي و راهنمايي و همراهي آنها، سرمايه گذاري بيشتري در بخش گردشگري صورت پذيرد تا مراكز اقامتي و تفريحي در سطح استان افزايش يابد.
شرافت خاطرنشان كرد: براي امسال 120 پروژه داريم كه اميدواريم با همكاري بخش خصوصي به سرانجام برسد از سوي ديگر در سال گذشته 48 واحد بوم گردي با حمايت همين بخش به كمك گردشگري استان آمد و تعداد تخت هاي اقامتي از 4هزار به 4600 تخت افزايش يافت.
وي ادامه داد: مبناي توسعه در استان فرهنگ است كه يك اصل جدا نشدني از ميراث فرهنگي به حساب مي آيد و يكي از محورهايي كه مي تواند به صورت مشخص در اين زمينه محور باشد صنعت گردشگري است چون اين صنعت علاوه بر ايجاد اشتغال براي مردم، درآمدزايي ثابتي را به همراه دارد.
اين مسئول درباره پنج محور اصلي طرح ‎5+95 يادآور شد: با برنامه ريزي طرح پنج ساله گردشگري و اجراي آن در استان، انتظار مي رود كه بعد از سال ‎1‎4‎0‎0، يزد به عنوان يكي از قطب هاي گردشگري كشور معرفي شده باشد.
مديركل ميراث فرهنگي استان افزود: يكي از اين محورها معرفي فرهنگ و تمدن استان است و در اين مسير پرونده ارسالي يزد براي ثبت در فهرست جهاني يونسكو در مرحله اول پذيرفته شده و اميد است كه در سال جاري شاهد ثبت آن به عنوان بيستم اثر از جمهوري اسلامي باشيم.
شرافت اضافه كرد: گردشگري سلامت ، صنايع دستي و زنده كردن حوزه ها فراموش شده ، كويرنوردي و كوهستان ، يزد دارالعباده و معرفي آيين هاي مختلف از ديگر محورهاي اين طرح است.
وي يادآوري كرد: ما پنج سال كار طاقت فرسا در پيش داريم تا با اجراي درست و برنامه ريزي شده برنامه هاي جشنواره خوش آمد به يزد، جايگاه نسل آينده را در صنعت گردشگري تثبيت كنيم.
اين مسئول درباره ديگر برنامه هاي اين اداره كل در سال خوش آمدگويي به يزد گفت: برگزاري زيرگروه ميراث فرهنگي در سومين نشست شوراي حكام و اجلاس سران كشورهاي اسلامي ، نشست تخصصي گردشگري اصفهان و يزد و اجراي طرح يك موزه با همكاير آلماني ها براي نخستين بار از جمله اين برنامه هاست.
در اين جلسه سيدمحمد ميرمحمدي استاندار و رييس ستاد اجراي خدمات سفر، سيد محمدرضا سيدحسيني معاون عمراني استاندار و جانشين ستاد، طالبي معاون سياسي ، عزالديني معاون پشتيباني استاندار ، محمدمهدي شرافت دبير ستاد اجرايي خدمات سفر، فرمانداران شهرستانها و جمعي از مديران استان در محل سالن شهيد منتظرقائم استانداري يزد حضور داشتند.
در اين مراسم تعدادي از روساي كميته هاي فعال ستاد خدمات سفر گزارشي كوتاه از عملكرد ستادها ارائه كردند.
همچنين از تعدادي از فعالان ستادها از جمله رؤساي كميته ها و فرمانداران شهرستانها قدرداني شد.
در پايان نيز گزارش عملكرد نوروزي دستگاهها در قالب سه جلد كتاب از سوي مديركل ميراث فرهنگي استان به عنوان دبير ستاد به استاندار يزد تقديم شد.
يزد به عنوان دومين شهر تاريخي و نخستين شهر خشتي جهان و يكي اضلاع مثلث گردشگري در كنار اصفهان و فارس در مركز ايران مقصد بسياري از گردشگران داخلي و خارجي است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار