راه‌اندازی یگان‌ حفاظت از اراضی دولتی در گیلان

کد خبر: ۲۱۸۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴ 25 April 2016
تابناک گیلان - مدیر کل راه و شهرسازی گیلان از راه‌اندازی یگان حفاظت از اراضی دولتی در این استان خبر داد و گفت: نیروهای این یگان ضابط قضایی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شعبانعلی خاوری بعداز ظهر امروز در جلسه راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه یگان حفاظت از اراضی ملکی دولت با نمایندگی وزارت راه وشهرسازی در استان‌های کشور ایجاد شده است، اظهار کرد: به‌زودی این یگان در گیلان راه‌اندازی می‌شود.

وی نظارت ویژه بر اراضی ملی و حفاظت از آنها را از اهداف راه‌اندازی یگان مذکور عنوان کرد و افزود: مقابله با ساخت و سازهای بی‌رویه، زمین‌خواری، تصرفات غیرقانونی، تخریب و تغییر کاربری‌های غیرمجاز از اهداف راه‌اندازی یگان مذکور است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه امکان مسلح شدن نیروهای یگان وجود دارد، خاطرنشان کرد: یگان‌ها ضابط خاص قضایی هستند.

به گفته وی، با حضور نیروهای یگان‌ها و گشت‌زنی مستمر و استفاده از امکانات تکنولوژی روز، امکان تصرف غیرقانونی املاک و اراضی ملی به حداقل می‌رسد.

خاوری با تصریح بر اینکه شماره پیامک 100000141 برای دریافت گزارش‌های تخریب و تصرف و هرگونه تخلفات در زمینه اراضی اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: با ایجاد یگان حفاظت از اراضی گیلان حراست در این زمینه قوت بیشتری می‌گیرد.

وی از معرفی «سرهنگ نظمی» به عنوان فرمانده یگان حفاظت از اراضی گیلان خبر داد و یادآور شد: حفاظت از اراضی گیلان پیش از این توسط پرسنل اداری انجام می‌شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان یگان حفاظت را دارای جایگاه ضابط قضایی دانست و متذکر شد: امروزه نهادهای متولی امر اراضی و حفاظت از منافع ملی دارای یگان مشابه هستند.

وی پیگیری و به سرانجام رساندن گزارش‌های واصله را از جمله ماموریت‌های مهم یگان حفاظت از اراضی گیلان عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار